Mercedes najcenniejszą marką samochodów premium!
Limuzyny Mercedesa uważane są za pojazdy luksusowe, na które może pozwolić sobie niewielu. Okazuje się, że dolny segment rynku nie przynosi aż tak dużych zysków – stąd decyzja niemieckiego producenta, aby zaprojektować i stworzyć ultraluksusowe auto.
Nowa strategia firmy została przedstawiona na specjalnej konferencji, która odbywała się na Lazurowym Wybrzeżu. Sesja pod hasłem "Ekonomia pożądania" pokazała, jak wzrosło zainteresowanie luksusowymi modelami z gwiazdą na masce. Mercedes pochwalił się, że w 2021 roku sprzedano rekordową liczbę egzemplarzy AMG i Maybach, a sprzedaż Klasy S wzrosła o 40 procent. Dane pozwoliły zarządzającym firmą podjąć decyzję o uruchomieniu specjalnej linii luksusowych samochodów – będą one pojawiać się pod szyldem Mythos Series. Na konferencji prasowej nie zabrakło takich określeń jak: "ultraluksusowe" czy "kolekcjonerskie".
Produkcja pojazdów ma być ograniczona, a samochody będą oferowane tylko "najbardziej oddanym entuzjastom i kolekcjonerom Mercedesa".
Oczywiście nie oznacza to, że Mercedes całkiem porzuci inne projekty. Wciąż rozwijana będzie obecna siatka modeli – z zastrzeżeniem, że z końcem dekady w ofercie dostępne będą wyłącznie auta elektryczne. Niewykluczone też, że niemiecki koncern przestanie produkować pojazdy w wersji kombi – zainteresowanie tym segmentem z każdym rokiem spada, a wśród najlepiej sprzedających się samochodów wciąż dominują SUV-y.
Zastanawiające jest to, jak na zmiany odpowie inny niemiecki koncern – BMW. Przez lata firmy mocno ze sobą rywalizowały, a kolejne modele marek były do siebie porównywane. Teraz Mercedes zamierza zmienić kurs, a jak widać po ostatnich ruchach Bawarczyków, ci nie mają zamiaru za nim podążać.
kw
CZYTAJ TAKŻE:
źródło: autoblog.com