Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Artur Jaryczewski 24.03.2011

Papierowy "Przekrój" schudnie. Internetowe wydanie płatne

"Przekrój" będzie wychodził w poniedziałki, a nie jak dotąd w środy; jego wydanie papierowe zostanie uszczuplone, a cena obniżona. Jednak treści zamieszczone w internecie będą płatne.
Papierowy Przekrój schudnie. Internetowe wydanie płatne

Redaktor naczelny "Przekroju" Artur Rumianek powiedział podczas konferencji prasowej, że strona główna tygodnika w internecie będzie codziennie się zmieniać. Podkreślił, że wydawcy kładą duży nacisk na multimedialność. Uruchomiono także płatną aplikację, która umożliwia korzystanie z treści tygodnika na tablecie iPad.

Osoby, które wykupią aplikację, będą miały dostęp do archiwalnych wydań tygodnika - od pierwszego numeru z 1945 r. do lat siedemdziesiątych. Możliwe będzie także zamieszczanie przez czytelników własnych materiałów: tekstów, zdjęć.

Właściciel tygodnika Grzegorz Hajdarowicz ocenił, że za sprawą rozwoju technologii odbiór mediów zmieni się w niewyobrażalny sposób. - W 2015 roku z tabletów będzie korzystało w Polsce 12 mln osób - zaznaczył. W jego ocenie media z czasem będą wprowadzać opłaty za wszystkie treści publikowane w internecie.

Inne polskie czasopisma najczęściej chcą opłat za e-wydania, natomiast treści zamieszczane na ich stronach internetowych są dostępne za darmo albo częściowo płatne. Zapłacić trzeba np. za e-wydanie "Newsweeka", "Wprost", "Polityki".

aj