Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Radosław Różycki 31.05.2011

Polskie Radio potrzebuje 176 mln zł na realizację misji

Polskie Radio zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji złożyło plany finansowo-programowe na 2012 rok.
Polskie Radio potrzebuje 176 mln zł na realizację misjifot. Polskie Radio/Jakub Szymczuk

Wynika z nich, że Polskie Radio na realizację misji potrzebuje 176 milionów złotych - poinformował o tym rzecznik spółki Radosław Kazimierski.

- Polskie Radio pokazując cały przekrój swojej działalności poprzez wszystkie anteny czy Program Pierwszy, Drugi, Trzeci, Czwarty, Radio dla Zagranicy, portal oraz wszystkie rzeczy, które z Polskim Radiem są związane czyli chociażby zespoły artystyczne wyliczyło sumę potrzebnego abonamentu na przyszły rok na poziom 176 milionów - wyjaśnił Radosław Kazimierski. Do końca maja media publiczne miały przedstawić plany programowo-finansowe na 2012 r., czyli informację o tym, ile i jakich audycji misyjnych wymagających finansowania z abonamentu zamierzają wyemitować. Obowiązek ten wynika z regulacji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.


Plany finansowo-programowe na 2012 rok Polskiego Radia zostały zakceptowane przez Radę Programową Polskiego Radia. Były też omawiane na posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki. Plany programowo-finansowe to dla TVP i Polskiego Radia nowość wprowadzona ubiegłoroczną zmianą Ustawy o radiofonii i telewizji. Mają one zagwarantować realizowanie przez media publiczne misji, a kontrolę nad jej realizacją powierzyć KRRiT.

W planie programowo-finansowym zarówno TVP, jak i Polskie Radio muszą podać m.in. planowaną w poszczególnych antenach roczną liczbę godzin audycji z poszczególnych kategorii jak: informacja, publicystyka, edukacja, kultura, sport, rozrywka. Muszą też przedstawić, jaki będzie procentowy udział tych audycji w programie w ciągu roku; tytuł, temat lub krótki opis charakterystycznych cech planowanych audycji lub cyklu; planowanych adresatów audycji. Plan musi uwzględniać koszty tworzenia i rozpowszechniania programu i wskazać ich źródło.


Polskie Radio w 2010 roku otrzymało z abonamentu 156 mln zł, a plan na 2011 rok zakłada około 115 mln zł.

rr