X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Informacyjna Agencja Radiowa

Trasa północna już gotowa

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 09:41
Trasa północna łącząca Kijów z Warszawą jest już niemal gotowa, przynajmniej po stronie ukraińskiej.
Trasa Północna
Trasa PółnocnaFoto: IAR/Piotr Pogorzelski

Nie zachwyca ona szerokością, ale za to jedzie się bardzo miło ze względu na o wiele mniejszy ruch samochodowy niż po polskiej stronie.

/

Trasę robiono w morderczym tempie właściwie przez cały zeszły rok. Jeszcze w sierpniu trudno będzie uwierzyć, że niedługo nie będzie tam żadnej dziury – remont był prowadzony dość chaotycznie i szybko, tak jakby Euro odbywało się w 2011 roku, a nie 2012. Jak wyglądały prace można zobaczyć tutaj [link to: https:\/\/ua2012.blox.ua/2011/07/Przy-budowie-czyli-znow-trasa-Kijow-Korosten.html]. Efekt jest jednak dobry, pomijając krótki odcinek pod Kijowem, gdzie po zimie pojawiło się wiele dziur.

 

/

Okropny jest także odcinek wiodący przez Chełm, ale to już sprawa polska, a więc ten blog jej nie obejmuje.

/

Trasa na terytorium Ukrainy jest też dobrze oznaczona, choć właściwie, jeżeli jedziemy z Warszawy do Kijowa albo odwrotnie żadne znaki nie są potrzebne, ponieważ jedziemy cały czas prosto. Są za to tak ciekawe znaki, jak na przykład ta mapa atrakcji turystycznych obwodu kijowskiego.

/

Trasa jest dość monotonna, ponieważ wiedzie ona przez pola i lasy. Z ciekawostek, z dala możemy zobaczyć rówieńską elektrownię atomową, położoną... 80 kilometrów od Równego.

/

Trasa nie zachwyca także liczbą stacji benzynowych. Za Kowlem i niemal do samego Kijowa jest tylko jedna stacja znanej firmy WOG (koło Korostenia), dlatego najlepiej zatankować tuż przy granicy albo pod stolicą. Niestety z restauracjami też nie jest lepiej. Oferta jest dość uboga.

/

Dla tych, którzy doczytali do końca - parę porad dotyczących przekraczania granicy. Jadąc z Ukrainy do Polski możemy skorzystać po stronie polskiej z pasa dla osób niczego nie przemycających. Najczęściej jest on pusty, ponieważ jeżeli celnik znajdzie tam więcej rzeczy niż możemy przewieźć, to czeka nad odpowiedzialność karna. Jadąc z Polski na Ukrainę należy skorzystać z pasa dla obywateli Unii Europejskiej, który jest najczęściej pusty.

 

Piotr Pogorzelski - Polskie Radio, Kijów