Portal PolskieRadio.pl wygrał konkurs "Editors' Lab"

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2015 11:00
Główna nagroda w organizowanym po raz drugi w Polsce hackathonie dziennikarskim "Editors' Lab" przypadła drużynie portalu Polskiego Radia. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę w światowym finale konkursu w Barcelonie. Drugie i trzecie miejsce zajęły drużyny TVN24 i magazynu "Brief".
Zespół portalu PolskieRadio.pl będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu w Barcelonie
Zespół portalu PolskieRadio.pl będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu w BarcelonieFoto: Andrzej Szozda/Polskie Radio

30 i 31 marca, w siedzibie "Gazety Wyborczej" w Warszawie, odbyły się Journalism Hackdays organizowane przez światową organizację Global Editors Network i wydawnictwo Agora. Adresowany do przedstawicieli wszystkich mediów publikujących treści w internecie hackathon dziennikarski stanowi część międzynarodowego projektu, realizowanego przez największe redakcje gazet na świecie, m.in. przez "New York Times", "El Pais", czy "The Guardian".

W dwudniowej rywalizacji o główną nagrodę - wyjazd na światowy finał w Barcelonie - brało udział dziewięć zespołów - TVN24, portal Polskiego Radia, Wirtualna Polska, "Gazeta Wyborcza", Wyborcza.pl, Gazeta.pl, "Brief", Polska Press, BIQdata i Gazeta Stołeczna. Drużyny miały przedstawić pomysł, jak w innowacyjny sposób zbierać, wizualizować i prezentować dane podczas kampanii i po zakończeniu wyborów prezydenckich w Polsce oraz jak zaangażować do tego czytelników słuchaczy i widzów.

(Zespół portalu Polskiego Radia (Ewa Bańbuła-Dyda, Sylwia Brzozowska i Tomasz Sribniak) o wygranej w konkursie "Editors' Lab")

Decyzją jury najlepiej zadanie wykonała drużyna portalu PolskieRadio.pl (Ewa Bańbuła-Dyda, Sylwia Brzozowska i Tomasz Sribniak). Na drugim miejscu uplasował się zespół TVN24, a na trzecim ekipa "Brief". Uczestnicy pracowali pod okiem międzynarodowego jury, m.in. ekspertów Global Editors Network, fundacji ePaństwo oraz MamPrawoWiedzieć.pl.

Zespół portalu PolskieRadio.pl będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu w Barcelonie. Finałowe zmagania odbędą się w czerwcu.

Zwycięski projekt portalu PolskieRadio.pl

Drużyna portalu Polskiego Radia chce zachęcić odbiorców do udziału w wyborach. O programach kandydatów będą mogli dowiedzieć się słuchając materiałów dźwiękowych, których archiwum PR ma mnóstwo. - Przygotowaliśmy zestawienie wypowiedzi wszystkich kandydatów na najważniejsze tematy. Wybierze je redakcja, ale mogliby je też sugerować użytkownicy - mówi redaktor Ewa Bańbuła-Dyda.

Kandydaci unikają debat? Nie szkodzi. - Sami doprowadzimy do ich zderzenia w internecie - zapowiada Bańbuła-Dyda. - Użytkownik będzie mógł wybrać dwóch kandydatów i wystawić ich na ring, na którym doprowadzimy do starcia ich poglądów, np. wybierzemy kwestię wieku emerytalnego i zestawimy wypowiedzi polityków. Takich tematów może być np. dziesięć.

Dzięki aplikacji portalu PolskieRadio.pl odbiorca będzie mógł ocenić każą z wypowiedzi kandydatów "jestem za" lub "jestem przeciw". Następnie zsumować wyniki i na tej podstawie ocenić, który kandydat jest mu najbliższy.

aj

Zobacz więcej na temat: internet Polskie Radio