Jak wyprodukować idealny fortepian?

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2015 08:51
Steinway, Yamaha i Kawai – to trzy z czterech fortepianów, które pozostały w trzecim etapie Konkursu Chopinowskiego. Czym wyróżnia się brzmienie każdego z nich?
Audio
Wnętrze fortepianu Steinway, jednego z instrumentów wybieranych przez uczestników Konkursu Chopinowskiego
Wnętrze fortepianu Steinway, jednego z instrumentów wybieranych przez uczestników Konkursu ChopinowskiegoFoto: Kjethdubns/wikimedia/cc

Jak wygląda proces produkcji? Z jakiego drewna powstają instrumenty? I co robią przedstawiciele firm wytwarzających fortepiany na konkursie? Gerit Glana ze Steinwaya i Arimune Yamamoto z Kawai zdradzili nam tajniki funkcjonowania firmy i produkcji fortepianów.

***

Prowadzą: Hanna Szczęśniak i Monika Zając

Goście: Gerit Glana (Steinway) i Arimune Yamamoto (Kawai)

Data emisji: 15.10.2015

Godzina emisji: 17.00

Materiał został wyemitowany w audycji "XVII Międzynarodowy Konkurs Chopinowski 2015".

mc/tj

Czytaj także

Konkurs Chopinowski. Jak nastroić fortepian?

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2015 14:59
Yamaha, Steinway, Fazioli i Kawai - cztery różne marki, cztery różne instrumenty. To na nich grają uczestnicy tegorocznego konkursu. Wszyscy wiemy jak brzmią. Ale utrzymanie ich w doskonałym stanie nie jest łatwe.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Wielki zawód". Tych nazwisk zabrakło w III etapie Konkursu Chopinowskiego

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2015 14:13
Komentatorzy Dwójki są zgodni, że w tym roku jury Konkursu Chopinowskiego jest bardziej otwarte na indywidualności. Z niektórymi decyzjami trudno jednak się zgodzić.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Konkursy Chopinowskie 1985 i 1990. Przełom epok

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 09:40
Jedenasty Konkurs Chopinowski odbywał się jeszcze w cieniu żelaznej kurtyny, dwunasty już po zmianie ustroju. Oba wydarzenia wspominał muzykolog Stanisław Dybowski.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Spal się lub zajdź daleko. Emocje na Konkursie Chopinowskim

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 17:30
- Osobowości, na które czekaliśmy, które się częściowo objawiły, to pianiści, którzy tak przeżywają, że nie starcza im już sił, by grać czysto i wyraziście - mówiła prof. Elżbieta Tarnawska.
rozwiń zwiń