Roberta Invernizzi edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie i kontrabasie, ale śpiew zwyciężył. Jej nauczycielką została Margaret Heyword w Mediolanie. Obecnie Invernizzi sama wykłada w Scuole Civiche w Mediolanie i jest jedną z najchętniej zapraszanych do współpracy włoskich sopranistek, specjalizujących się w wykonawstwie muzyki XVI i XVIII wieku.
Współpracowała m.in. z Tonem Koopmanem, Gustavem Leonhardtem, Jordim Savallem, Andrew Parrotem, Fabiem Biondim, Nikolausem Harnoncourtem, Rinaldem Alessandrinim, Antoniem Florio oraz z zespołami Amsterdam Baroque Orchestra, Concentus Musicus Wien, Cappella della Pietà de’Turchini, Europa Galante, I Sonatori de la Gioiosa Marca, Concerto Italiano i Il Giardino Armonico.
Salvo Vitale urodził się w Katanii. Studia wokalne odbył w mediolańskiej Scuola Civica, a muzykę barokową poznawał u Alana Curtisa. Artysta koncentruje się na muzyce dawnej - od madrygałów, kantat i oratoriów, po operę barokową. Współpracuje z zespołami specjalizującymi się wykonawstwie historycznym, m.in. z Concerto Barocco, I Madrigalisti Ambrosiani e Il canto di Orfeo, La Risonanza, La Venexiana.
W sierpniu tego roku dwójka solistów połączyła siły z Ghislieri Choir & Consort pod dyrkecją Giulio Prandi, by wykonywać sztandarowe dzieła, odkrywanych ostatnio na nowo, kompozytorów włoskich: Stabat Mater Barona Emanuela d'Astroga oraz Matuttino dei Morti Davide Péreza.
Na retransmisję koncertu, który odbył się na 26 sierpnia tego roku na Festiwalu muzyki dawnej w Utrechcie, zaprasza Klaudia Baranowska.
Program:
Baron Emanuele d'Astroga Stabat Mater; David Pérez Matuttino dei Morti
Wyk. Roberta Invernizzi - sopran, Salvo Vitale - bas; Ghislieri Choir & Consort, dyr. Giulio Prandi
2 października (środa), godz. 19:30