Kanon Dwójki: Carl Maria von Weber – wolny strzelec muzyki romantycznej

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2008 15:27
Zaprasza Małgorzata Pęcińska

Poniedziałek

9.05 – 9.30 – Carl Maria von Weber Perpetuum mobile op. 24, wyk. Anatol Ugorski – fortepian; Carl Maria von Weber Uwertura do opery „Wolny strzelec”, wyk. Staatskapelle Dresden, dyr. Carlos Kleiber

9.50 – 11.00 – Carl Maria von Weber Konzertstück f-moll, wyk. Leslie Howard - fortepian, Symfonicy Budapeszteńscy, Karl Anton Rickenbacher ; Carl Maria von Weber II Symfonia C-dur The Hannover Band, dyr. Roy Goodman; Carl Maria von Weber Sonata C-dur na skrzypce i fortepian op. 10a, wyk. Vera Beths – skrzypce, Stanley Hoogland – pianoforte 
Carl Maria von Weber Pieśni, wyk. Tuula Niestedt – kontralt, Heinz  Kruse – tenor, Ian Partridge – tenor, Max van Egmond – baryton, Uwe Wegner – pianoforte, Jan Goudswaard – gitara , Edward Witsenburg – harfa 

Wtorek

9.05 – 9.30 – Carl Maria von Weber Adagio Es-dur i Rondo B-dur na 2 klarnety, 2 rogi i 2 fagoty, wyk. Piet Honingh, Hari Bijholt – klarnety, Adriaan van Woundenberg, Iman Soeteman – rogi, Brian Pollard, Robert Berkhout – fagoty; Carl Maria von Weber Uwertura do opery “Euryante”, wyk. Berliner Philharmoniker, dyr. Herbert von Karajan

9.50 – 11.00 – Carl Maria von Weber Kwartet fortepianowy B-dur op. 8, wyk. Kremerata Musica; Carl Maria von Weber I Koncert klarnetowy f-moll op. 73 wyk. Richard Stoltzman – klarnet, Mostly Mozart Festival Orchestra, dyr. Aleksander Schneider; Carl Maria von Weber  Melodie szkockie, wyk. Carolyn Watkinson – mezzosopran,  Ian Partridge – tenor, Max van Egmond – baryton, Frans Vester – flet, Vera Beths, Jaap Schröder – skrzypce, Anner Bylsma – wiolonczela, Stanley Hoogland - pianoforte 

Środa

9.05 – 9.30 – Carl Maria von Weber   Momento capriccioso B-dur op. 12 na fortepian, wyk. Stanley Hoogland – pianoforte; Carl Maria von Weber Uwertura do opery „Oberon”, wyk. The London Classical Players, dyr. Roger Norrington 

9.50 – 11.00 – Carl Maria von Weber (inst. Hector Berlioz) Zaproszenie do tańca – rondo brillant Des-dur  op. 65, wyk. National Philharmonic Orchestra, dyr. Richard Bonynge; Carl Maria von Weber II Koncert fortepianowy Es-dur op. 32, wyk. Mikołaj Demidenko, Szkocka Orkiestra Kameralna, dyr, Charles Mackerras; Carl Maria von Weber Trio g-moll na fortepian, flet i wiolonczelę op. 63, wyk. Frans Vester – flet, Anner Bylsma – wiolonczela, Stanley Hoogland -  pianoforte 

Czwartek

9.05 – 9.30 – Carl Maria von Weber Weine, Weine nur Nicht, pieśń op. 54 nr 7, wyk. Max van Egmond – baryton, Uwe Wegner – pianoforte; Carl Maria von Weber Uwertura do opery „Peter Schmoll”, wyk. Orkiestra Philhrmonia, dyr. Neeme Järvi

9.50 – 11.00 – Carl Maria von Weber Grand duo concertant Es-dur na klarnet i fortepian  op. 48, wyk. Eduard Brunner – klarnet, Gerhard Oppitz – fortepian; Carl Maria von Weber Koncert F-dur na fagot i orkiestrę, wyk. Klaus Thunemann – fagot, Academy of St. Martin-in-the Fields, dyr. Neville Marriner; Carl Maria von Weber Wolny strzelec (fragmenty opery) wyk. Soliści, Chór Radia Lipskiego, Staatskapelle Dresden, dyr. Carlos Kleiber

Zobacz więcej na temat: stanley van
Czytaj także

Filharmonia Dwójki: Wiedeńscy Filharmonicy i Daniel Barenboim

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2008 02:01
W poniedziałkowej Filharmonii Dwójki - orkiestra, której zawsze warto posłuchać. Zapraszamy na retransmisję koncertu Filharmoników Wiedeńskich pod dyrekcją Daniela Barenboima.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kanon Dwójki: Symfonie Schumanna w edycji Gustawa Mahlera

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2008 11:10
Spośród płytowych nowości, które mimo załamania na rynku fonografii ciągle jednak płyną do nas szeroką strugą chętnie wyławiamy te, które albo wzbogacają nasz repertuar o nowe, dotąd nie nagrywane utwory, albo też takie, które w nowych interpretacjach lub też nowych opracowaniach zyskują inne, często fascynujące brzmieniowe wcielenia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czasem gramy: Daniel Szafran

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2008 11:00
„Jako wiolonczelista i muzyk był niepodobny do nikogo. Jego wibrato, frazowanie, jego poczucie rytmu były niespotykane. Wirtuozerią wprawiał w osłupienie, emanował siłą muzycznej osobowości, a jednocześnie zjednywał prostotą i poezją, bo było w nim coś z prostej, rosyjskiej natury ludowego śpiewaka. Nie potrafił zagrać jednej fałszywej nuty; jego muzyka przemawiała duszą”.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Filharmonia Dwójki: Misteria Paschalia

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2008 15:27
V Festiwal Misteria Paschalia na antenie Dwójki
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nie tylko o muzyce...: Kazimierz Kord

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2008 16:15
Bohaterem audycji jest Kazimierz Kord.
rozwiń zwiń