Gender Filharmonii

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2010 14:10
W "Głębokim słuchaniu" otwieramy cykl poświęcony obecności kobiet w muzyce. Zaprasza Adam Suprynowicz.

Kanon europejskiej muzyce klasycznej tworzą głównie utwory napisane przez mężczyzn. Jeszcze Herbert von Karajan mówił: „Miejsce kobiety jest w kuchni, nie w orkiestrze symfonicznej”. Gdzie zatem w historii europejskiej muzyki klasycznej podziały się kobiety? Jak postrzegano „kobiecość” w muzyce – również tej pisanej przez mężczyzn? Jak była reprezentowana?

Zapraszam do korespondencji adam.suprynowicz@polskieradio.pl

10 lipca (sobota), godz. 10:00

Czytaj także

Głębokie słuchanie: Brahms wg Gardinera (II)

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2009 16:47
7 marca 2009, godz. 10:30
rozwiń zwiń
Czytaj także

"GW": wyśmiane studia nad tożsamością płciową

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2010 06:47
Grupa profesorek chce, by na Uniwersytecie Gdańskim były studia nad tożsamością płciową czyli gender studies - informuje "Gazeta Wyborcza".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Głębokie słuchanie: klasyczno-jazzowe pogranicza

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2010 14:31
George Gershwin był pierwszym i najsłynniejszym, ale nie jedynym twórcą, który próbował połączyć języki nowoczesnego jazzu i muzyki klasycznej. O jego następcach oraz interpretatorach opowie Agata Kwiecińska
rozwiń zwiń