Jerzy Jarocki urodził się 11 maja 1929 roku w Warszawie.
Zadebiutował w 1957 roku "Balem manekinów" Brunona Jasieńskiego w  Teatrze imienia Wyspiańskiego w Katowicach. Dwa lata później przygotował  w teatrze studenckim w Gliwicach polską prapremierę "Ślubu" Witolda  Gombrowicza.           W 1962 roku rozpoczął pracę w Starym Teatrze w Krakowie.
Za  jego najwybitniejsze inscenizacje na tej scenie uważa się "Tango”  Sławomira Mrożka, "Fizyków” Friedricha Dürrenmatta, "Matkę” i "Szewców”  Witkacego, "Moją córeczkę” Tadeusza Różewicza, "Wiśniowy sad” i "Trzy  siostry” Antoniego Czechowa, "Życie jest snem” Calderóna de la Barca, "Sen srebrny Salomei” Juliusza Słowackiego.
W stanie wojennym Jarocki  przygotował spektakl "Mord w katedrze” Thomasa Stearnsa Eliota, grany w  Katedrze Wawelskiej. Artysta realizował też spektakle według własnych  scenariuszy: „Sen o Bezgrzesznej”, napisany wspólnie z Józefem Opalskim,  oraz „Grzebanie” według Witkacego. W Teatrze Telewizji wystawił w 1976  roku "Matkę" Witkacego, a w Teatrze Polskim we Wrocławiu "Pułapkę"  Tadeusza Różewicza, "Płatonowa" i "Wujaszka Wanię" Czechowa. W Teatrze  Narodowym w Warszawie zrealizował "Sprawę" według "Samuela Zborowskiego"  Słowackiego. Jerzy Jarocki pracował też za granicą. Jego przedstawienia  odznaczały się bogactwem środków inscenizacyjnych, dyscypliną  artystyczną, precyzją kompozycji scenicznego obrazu i ruchu.
W jego  przedstawieniach występowali tacy aktorzy, jak: Jerzy Radziwiłłowicz,  Mariusz Bonaszewski, Krzysztof Globisz i Kinga Preis.          Jerzy Jarocki był profesorem Państwowej Wyższej Szkoły  Teatralnej w Krakowie. Był laureatem licznych nagród i odznaczeń, w tym  nagród imienia Leona Schillera (1967) i Konrada Swinarskiego (1977), a  także Wielkiej Nagrody Fundacji Kultury (2006) oraz Złotego Medalu  Gloria Artis (2007).
"Najwybitniejszy z współczesnych" - Jan Englert wspomina Jerzego Jarockiego 
W bieżącym roku redakcja tygodnika "Polityka”  przyznając doroczne Paszporty, uhonorowała Jarockiego nagrodą specjalną  przyznaną za "konsekwentne tworzenie teatru wierzącego w słowo dramatu i  inteligencję widza".