Cztery wymiary dźwięku

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2014 11:56
W Polsce Strzemiński, Kobro i Hansenowie, na zachodzie Le Corbusier, Xenakis i twórcy Fluxusu - wszyscy oni eksperymentowali z dźwiękiem w zamkniętej przestrzeni, podkreślając emancypacyjne działanie architektury na muzykę.
Teresa Kelm, Zygmunt Krauze, Henryk Morel, Kompozycja przestrzenno-muzyczna,1968
Teresa Kelm, Zygmunt Krauze, Henryk Morel, Kompozycja przestrzenno-muzyczna,1968Foto: P. Tomczyk; dzięki uprzejmości Muzeum Sztuki w Łodzi

Spotkania muzyki i architektury w najrozmaitszych formach prowadzone są do dziś. Jak te procesy zmieniały się od lat 60. do współczesności?

Ewa Szczecińska porozmawia na ten temat ze swoimi gośćmi: Zygmuntem Krauze, który z Teresą Kelm i Henrykiem Morelem w przygotował w 1968 roku pierwszą "kompozycję przestrzenno-muzyczną”, oraz z kuratorami współczesnych działań na styku muzyki i architektury, Michałem Liberą i Danielem Muzyczukiem z Muzeum Sztuki w Łodzi. Zapraszamy na "Bitą godzinę".
31 stycznia (piątek), godz. 22.30-23.30

mm

Zobacz więcej na temat: architektura MUZYKA SZTUKA