Cztery wymiary dźwięku
                                
                                
                                    
                                
                                
                                    Ostatnia aktualizacja:
                                    
                                        31.01.2014 11:56
                                    
                                
                                
  
    
                                
                                    W Polsce Strzemiński, Kobro i Hansenowie, na zachodzie  Le Corbusier, Xenakis i twórcy Fluxusu - wszyscy oni eksperymentowali z dźwiękiem w zamkniętej przestrzeni,  podkreślając emancypacyjne działanie architektury na muzykę.
                                
                            
                            
                            
                            
                            Teresa Kelm, Zygmunt Krauze, Henryk Morel, Kompozycja przestrzenno-muzyczna,1968Foto: P. Tomczyk; dzięki uprzejmości Muzeum Sztuki w Łodzi
                        
                        
                        
                            
                          
                        
                        
                        
                        
                            Spotkania muzyki i architektury w najrozmaitszych formach prowadzone są do dziś. Jak te procesy zmieniały się od lat 60. do współczesności?
Ewa Szczecińska porozmawia na ten temat ze swoimi gośćmi: Zygmuntem Krauze, który z Teresą Kelm i Henrykiem Morelem w przygotował w 1968 roku pierwszą "kompozycję przestrzenno-muzyczną”, oraz z kuratorami współczesnych działań na styku muzyki i architektury, Michałem Liberą i Danielem Muzyczukiem z Muzeum Sztuki w Łodzi. Zapraszamy na "Bitą godzinę".
31 stycznia (piątek), godz. 22.30-23.30
mm