Nowa złożoność wg Jamesa Dillona

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2015 15:04
W audycji "Bita godnia" rozmowa ze szkockim kompozytorem, która odbyła się w ramach festiwalu Warszawska Jesień.
James Dillon (ur.1950 w Glasgow) kompozycji nigdy nie studiował, za to jako dwudziestolatek badał hinduskie rytmy pod okiem mistrzyni sitaru Punity Gupty
James Dillon (ur.1950 w Glasgow) kompozycji nigdy nie studiował, za to jako dwudziestolatek badał hinduskie rytmy pod okiem mistrzyni sitaru Punity GuptyFoto: materiały prasowe festiwalu Warszawska Jesień

Studiował malarstwo, literaturę i matematykę. Mimo, że sam przez 7 lat nauczał kompozycji na Uniwersytecie  Minnesota, adeptom kompozytorskiej pracy zaleca przede wszystkim samodoskonalenie. Jego potężne orkiestrowe cykle zachwycają oryginalnością, rozmachem oraz pięknem; mimo ogromnej złożoności są organiczne – rządzi nimi harmonia wyższego rzędu. Przez krytyków James Dillon zaliczany jest do nurtu „nowej złożoności”, a w jaki sposób  myśli o muzyce on sam?

***

Na audycję "Bita godzina" zapraszamy w piątek (2.10) w godz. 22.30-23.30. Program poprowadzi Ewa Szczecińska. Z kompozytorem rozmawiał Krzysztof Kwiatkowski.

bch/mm

Czytaj także

Wspomnienia Zygmunta Krauzego

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2015 16:00
W "Zapiskach ze współczesności" słuchaliśmy wspomnień znakomitego kompozytora, pianisty i pedagoga.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jacek Kaspszyk: dziś muzyków już nic nie zaskoczy

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2015 19:24
– Orkiestrze nie trzeba dzisiaj niczego tłumaczyć. Muzycy są przygotowani już na pierwszej próbie – mówił dyrygent finałowego koncertu Warszawskiej Jesieni.
rozwiń zwiń