Duch w maszynie

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2013 11:55
Jedną z nowych dziedzin sztuki rozpowszechnionych w XX wiek jest sztuka fonografii, O urokach i trudach różnych technik nagrywania rozmawialiśmy z reżyserem dźwięku Maciejem Błażejczakiem.
Audio
Studio Programu Pierwszego Polskiego Radia
Studio Programu Pierwszego Polskiego RadiaFoto: A.Szozda

W trakcie rejestracji utworu realizator dźwięku w pewnym sensie pełni rolę dyrygenta orkiestry, jednak jak zauważa gość Dwójki podczas pracy w studiu, to standardowy podział obowiązków: - Najważniejsze żeby zespół brzmiał dobrze. Czasami, używając odpowiednich mikrofonów trzeba poprawić akustykę utworu - mówi.

Jednak nie zawsze ingerencja w brzmienie musi wiązać się właściwym użyciem technologii. Najważniejsze są odpowiednie proporcje: - Czasami wystarczy zasugerować muzykom żeby zagrali, jeśli trzeba, ciszej lub głośniej - wyjaśnia Maciej Błażejczyk.

Do wysłuchania nagrania audycji zaprasza Ewa Szczecińska.

(szr)

Zobacz więcej na temat: Ewa Szczecińska
Czytaj także

Wspominamy Jonathana Harveya

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2012 11:26
- To był człowiek, który w każdym calu był angielskim dżentelmenem, natomiast jego muzyka była zupełnie niebrytyjska, lecz po francusku zwiewna - mówiła Ewa Szczecińska, która w "Nokturnie" złożyła hołd zmarłemu kompozytorowi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Ludzie kontra maszyny

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2013 11:44
Zagadnieniu postępującej technologicznej hybrydyzacji ludzkiego życia poświęcony był drugi wieczór na ubiegłorocznym festiwalu muzyki współczesnej w Donaueschingen.
rozwiń zwiń