3 października 2009, godz. 23:00
Debiutowała po wojnie w Krakowie, grając między innymi u u boku samego Juliusza Osterwy (jako Stella w "Fantazym" Juliusza Słowackiego). Rozgłos przyniosła jej rola Amelii również w dramacie Juliusza Słowackiego "Mazepa". Wówczas aktorka przeniosła się do Warszawy, gdzie najpierw związała się z Teatrem Współczesnym, a potem na długie lata z Ateneum. Zasłynęła tu kreacjami w repertuarze skandynawskim, w sztukach Ibsena i Strindberga np. Alicja w "Tańcu śmierci", a także w repertuarze czechowowskim. Krytycy podkreślali jej subtelną urodę, posągowość i chłód granych przez nią postaci. Być może na taki sposób gry wpłynęły filmowe doświadczenia aktorki - w "Ostatnim etapie" Wandy Jakubowskiej i w "Pasażerce" Andrzeja Munka. Telewidzowie pamiętają ją głównie z serialu "Królowa Bona" oraz z dubbingu w angielskim serialu o Królowej Elżbiecie. Głos miała bardzo charakterystyczny. W Teatrze Polskiego Radia szczególnie na przełomie lat sześćdziesiątych grała zarówno w klasyce, jak i w repertuarze współczesnym. O stylu gry Aleksandry Śląskiej mówią goście audycji: aktorka Grażyna Barszczewska i krytyk teatralny Janusz Majcherek.