Konkurs "Czad i ogień. Obudź czujność" w audycji "PORANEK DWÓJK” organizowany jest w ramach kampanii społecznej "Czad i ogień. Obudź czujność" realizowanej we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Organizatorem konkursu (dalej zwanego "Konkursem”) jest Polskie Radio S.A. w likwidacji z siedzibą w Warszawie (00-977) przy al. Niepodległości 77/85 wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000017753, NIP: 521-04-14-265, BDO 000391438, wysokość kapitału zakładowego: 16 366 300 zł, wpłacony w pełnej wysokości (zwana dalej "Organizatorem”).
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Konkurs odbędzie się w dniach od 10 lutego 2025 r. (poniedziałek) do 14 lutego 2025 r. (piątek) na antenie Programu 2 Polskiego Radia S.A. w likwidacji w audycji „Poranek Dwójki” w pięciu edycjach. Każdego dnia odbywa się jedna edycja.
- Konkurs przeznaczony jest dla osób fizycznych, pełnoletnich, mających pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkałych na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, spełniających wymagania nałożone niniejszym regulaminem (dalej zwanym „Regulaminem”).
- W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i współpracownicy Organizatora i członkowie ich najbliższej rodziny oraz osoby pozostające z nimi we wspólnym pożyciu.
- Imię oraz miejsce zamieszkania Uczestnika Konkursu może być podane na antenie oraz stronach internetowych Polskiego Radia S.A. w likwidacji
§2
ZASADY I PRZEBIEG KONKURSU
- Konkurs przeprowadzony jest w dniach od 10 lutego 2025 r. (poniedziałek) do 14 lutego 2025 r. (piątek) na antenie Programu 2 Polskiego Radia S.A. w likwidacji w audycji „Poranek Dwójki”, gdzie w godzinach 6.00-7.35 będzie zadane pytanie konkursowe z zakresu tematyki ogólnej powiązanej tematycznie z kampanią społeczną „Czad i ogień. Obudź czujność”. Treść pytania będzie rozpowszechniana w sposób zapewniający jak największą promocję Konkursu na antenie.
- Zadaniem osób zainteresowanych wzięciem udziału w Konkursie (dalej zwanych „Uczestnikami”) jest wysłanie wiadomości tekstowej zawierającej kreatywną Odpowiedź najpóźniej do godziny 7.40 pod numer telefonu 71 211 (koszt: 1,23 PLN brutto za wysłanie wiadomości*) zawierającej Odpowiedź na zadane pytanie (zwanej dalej „Utworem”) wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz adresem zamieszkania.
- Nadesłana Odpowiedź nie może zawierać treści obraźliwych lub sprzecznych z prawem, nie może naruszać praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych, praw autorskich lub praw własności przemysłowej.
- W Konkursie nie są brane pod uwagę SMS-y wysyłane przez Internet.
- Jeden SMS traktowany jest jako jedno zgłoszenie do Konkursu.
- Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora, spośród wszystkich odpowiedzi wybierze Zwycięzców Konkursu, których Odpowiedzi na zadane pytanie zostały najwyżej ocenione. Dokonując oceny Komisja weźmie pod uwagę oryginalność, pomysłowość, kreatywność Odpowiedzi.
- Rozwiązanie Konkursu odbędzie się najpóźniej do godz. 8.55, przy czym Organizator może połączyć się telefonicznie z jednym ze Zwycięzców Konkursu.
§3
NAGRODY
- Dla Zwycięzców Konkursu Organizator przewiduje przyznanie nagrody w postaci czujnika tlenku węgla o wartości 60,00 zł brutto za sztukę.
- W przypadku, gdy okaże się, że Zwycięzcą Konkursu jest jakakolwiek osoba, która nie spełnia warunków wskazanych w §1 Regulaminu, osoba taka traci prawa do nagrody. Organizator nie będzie zobowiązany do przyznania takiej nagrody innemu Uczestnikowi.
- W każdej edycji Konkursu Komisja może wyłonić do pięćdziesięciu Zwycięzców Konkursu, których Odpowiedzi na zadane pytanie zostały najwyżej oceniona.
- Nagroda nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny lub rzeczowy.
- Nagroda, o której mowa w ust. 1 będzie przesłana w terminie 30 dni od daty zakończenia konkursu pod wskazany przez Zwycięzcę adres.
- Nagroda nie jest objęta podatkiem od wygranej.
- W czasie trwania Konkursu nagroda będzie wymieniona na antenie Programu 2 Polskiego Radia S.A. w likwidacji.
§4
PRAWA AUTORSKIE
- Utwór zgłoszony do Konkursu musi stanowić efekt własnej twórczości Uczestnika i być wolny od praw i roszczeń osób trzecich, w tym dotyczących praw autorskich, za co Uczestnik ponosi wobec Organizatora odpowiedzialność z tego tytułu, zwalniając go z wszelkich roszczeń osób trzecich.
- Z chwilą wysłania Utworu do Konkursu Uczestnik udziela bez wynagrodzenia nieograniczonej czasowo i terytorialnie niewyłącznej licencji do korzystania z Utworu (licencja w zakresie autorskich praw majątkowych) na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie (w tym wprowadzenie do pamięci komputera) Utworu dowolną techniką,
- publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym,
- publiczne wykonanie Utworu,
- nadawanie i reemitowanie w całości lub w dowolnie wybranych fragmentach za pomocą fonii przewodowej lub bezprzewodowej, przez stacje naziemne za pośrednictwem satelity, w sieciach kablowych , telekomunikacyjnych lub innych systemach przekazu
- Utwór będzie udostępniony anonimowo lub z podaniem imienia Uczestnika, a Organizatorowi przysługuje prawo do decydowania o jego pierwszym publicznym udostępnieniu.
§5
DANE OSOBOWE
- Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) , dalej zwanego „RODO”, Organizator informuje, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Konkursu jest - Polskie Radio Spółka Akcyjna w likwidacji z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa (dalej zwane „Administratorem” lub „Organizatorem”).
- Uczestnicy Konkursu przystępując do niego wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Administratora następujących danych osobowych należących do kategorii danych zwykłych: imię i nazwisko, nr telefonu, miejscowość, a w przypadku konieczności wysłania nagrody także adres do korespondencji.
- Uczestnicy Konkursu przyjmują do wiadomości, że podanie danych osobowych w zakresie określonym w ust. 2 jest dobrowolne, jednakże ich podanie przez Uczestników Konkursu jest wymagane do udziału w Konkursie.
- Uczestnik przystępując do Konkursu, wyraża zgodę na publikację swoich danych (imię i miejscowość) w przypadku otrzymania nagrody w Konkursie.
- Do momentu wyboru Zwycięzcy Konkursu Uczestnik Konkursu może cofnąć zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przeprowadzeniem Konkursu wysyłając na adres e-mail: iod@polskieradio.pl wiadomość o temacie "Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych", w treści wiadomości należy podać nazwę Konkursu, podane uprzednio w zgłoszeniu udziału w Konkursie dane osobowe oraz adres e-mail z którego prowadzona była komunikacja z Organizatorem. Cofnięcie zgody przez Uczestnika jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w Konkursie oraz utratą prawa do jakiejkolwiek nagrody, jednakże cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania danych osobowych przez Organizatora.
- W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Polskim Radiu S.A. w likwidacji – pod nr tel. 22 645 34 03 lub pocztą elektroniczną pod adresem iod@polskieradio.pl.
- Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 2, będą przetwarzane przez Administratora na podstawie zgody (art. 6 ust.1 lit. a) RODO) jedynie w celu i zakresie niezbędnym do wykonania zadań związanych z realizacją Konkursu. Dane osobowe Zwycięzców Konkursu będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), którym jest: opublikowanie informacji o Zwycięzcach, archiwizacja dokumentów, ewentualnie obrona przed roszczeniami.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO.
- Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przetwarzane przez okres 3 lat od dnia zakończenia Konkursu, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres ich przetwarzania, w tym w szczególności z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, fiskalne, czy dochodzenie roszczeń.
- Dane osobowe Uczestników Konkursu mogą zostać udostępnione organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, mogą być również powierzone, na podstawie Umowy powierzenia zawartej na piśmie, podmiotom świadczącym usługi na zlecenie Polskiego Radia S.A. w likwidacji
- Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do treści jego danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia z zastrzeżeniem ust. 5 lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, na zasadach określonych w rozdziale III RODO.
- Uczestnikom Konkursu w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- W oparciu o dane osobowe Uczestników Konkursu, Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO.
§6
REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje mogą być kierowane do powołanej przez Organizatora Komisji Reklamacyjnej na adres: Program 1 Polskiego Radia S.A. w likwidacji; 00-977 Warszawa, Al. Niepodległości 77/85 z dopiskiem „Konkurs w Czasie pogody”.
- Złożone przez Uczestników reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Komisję Reklamacyjną. O rozpatrzeniu reklamacji Uczestnik zostanie powiadomiony pisemnie. Decyzja Komisji Reklamacyjnej w zakresie rozpatrzenia reklamacji ma charakter ostateczny i nie przysługuje od niej dalsze odwołanie.
§7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Konkurs prowadzony na podstawie Regulaminu nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 19.11.2009 o grach hazardowych.
- Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w Konkursie ponosi Uczestnik.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
- Regulamin dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej polskieradio.pl.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie Uczestników, których działania sprzeczne są z dobrymi obyczajami, naruszają uzasadnione interesy Organizatora, godzą w jego wizerunek lub są sprzeczne z prawem lub z innych względów i w ocenie Organizatora nie nadają się do publicznego rozpowszechniania. Decyzja Organizatora jest w tym przedmiocie ostateczna.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z uczestnictwa w Konkursie osób naruszających postanowienia Regulaminu, a także w każdym innym wypadku, gdy zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dany uczestnik/podmiot zgłaszający może naruszać uzasadnione interesy Organizatora, dopuszcza się prób obejścia Regulaminu lub zasad funkcjonowania Konkursu.
***
* Kwestia ilości znaków w SMS-ach opiera się na ogólnie przyjętych zasadach komunikacji elektronicznej. Zgodnie z informacjami na stronie, Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Regulacji Energetyki:
Wiadomość SMS nie może być dłuższa niż 160 znaków, gdyż taki standard obowiązuje w sieciach GSM. Jest on zgodny z normami technologicznymi Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych ETSI (European Telecommunications Standards Institute).
Każda wiadomość SMS mieści maksymalnie 1120 bitów. Standardowo stosowane jest kodowanie 7-bitowe (1 znak = 7 bitów), co daje do dyspozycji 160 znaków na wiadomość SMS. Użycie polskich znaków skraca jej długość, gdyż automatycznie zmieniane jest w nich kodowanie na 16-bitowe (1 znak = 16 bitów), co daje 70 znaków na wiadomość SMS.
Istnieje jednak możliwość wydłużenia wiadomości maksymalnie nawet do 2295 znaków (w zależności od modelu telefonu). Wówczas wiadomość przesyłana jest w oddzielnych SMS’ach, z których każdy rozliczany jest jako osobny SMS.
Aby można było wysłać wiadomość dłuższą niż 160 znaków, każdy SMS, będący częścią składową wiadomości, posiada niewidoczny nagłówek identyfikacyjny. Dzięki temu w skrzynce nadawczej możliwe jest podzielenie, a w skrzynce odbiorczej scalenie oddzielnych SMS’ów w jedną wiadomość. Automatyczne dodanie nagłówka identyfikacyjnego powoduje ograniczenie liczby znaków w poszczególnych SMS’ach do 153 znaków.
Maksymalne długości wiadomości i liczba potrzebnych SMS’ów do ich wysłania, to:
Liczba SMS
|
1
|
2
|
3
|
...
|
15
|
Liczba znaków bez polskich liter
|
160
|
306
|
459
|
...
|
2295
|
Liczba znaków z polskimi literami
|
70
|
134
|
201
|
...
|
1005
|