Słuchowisko, czyli rzeczy widzialne i niewidzialne

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2016 18:30
– Niezależnie od miejsca, w którym reżyseruję, słyszenie i słuchanie jest dla mnie kluczem do wyobraźni – mówiła reżyser radiowa i teatralna Anna Wieczur-Bluszcz.
Audio
  • Igor Gorzkowski i Anna Wieczur-Bluszcz o specyfice i fenomenie Teatru Polskiego Walczyk (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Mateusz Weber, Andrzej Blumenfeld, Kamil Siegmund i Wojciech Solarz podczas nagrywania jednego ze słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia
Mateusz Weber, Andrzej Blumenfeld, Kamil Siegmund i Wojciech Solarz podczas nagrywania jednego ze słuchowisk w Teatrze Polskiego RadiaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

– Radio daje mi szansę na stwarzanie świata, dawania tego, co widzę, innym, by także oni to zobaczyli – powiedziała artystka. – Reżyserowanie i opowiadanie historii zawsze bierze się u mnie ze słuchania i budowania świata widzialnego z tego, co niewidzialne – dodała. Podobnie myśli reżyser Igor Gorzkowski. – Radio ma coś, co bardzo lubię w teatrze, czyli siłę inspirowania wyobraźni odbiorcy – stwierdził.

W związku z przypadającym w sobotę 13 lutego Światowym Dniem Radia twórcy słuchowisk mówili w Dwójce o radiowym poczuciu bezpieczeństwa, którego nie dają inne dziedziny sztuki, o wyzwaniach warsztatowych podczas pracy nad słuchowiskiem, wreszcie - o efektach dźwiękowych, w których ważną rolę odgrywają... woreczki wypełnione mąką ziemniaczaną.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą 

Prowadzi: Jacek Wakar

Goście: Anna Wieczur-Bluszcz (laureatka Grand Prix Festiwalu Dwa Teatry w 2015 r. za "Podróż na księżyc" Moniki Milewskiej), Igor Gorzkowski (laureat Grand Prix Festiwalu Dwa Teatry w 2013 r. za "Mewę" Borisa Akunina)

Data emisji: 10.02.2016

Godzina emisji: 18.00

mc/jp

Czytaj także

Teatr Studio. Centrum kultury czy teatr repertuarowy?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2016 17:00
- W systemie projektowym, typowym dla komercyjnych firm, teatr repertuarowy nie ma racji bytu, bo utrzymanie stałego zespołu staje się zbyt kosztowne - komentuje planowane zmiany w warszawskim Teatrze Studio Maciej Englert, prezes Unii Polskich Teatrów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Bonitatibus o wyzwaniach kobiety w roli kastrata

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2016 15:38
- Ilekroć śpiewam role pisane dla kastratów, niemal zawsze jest to o jeden takt zbyt wiele - mówiła w Dwójce włoska śpiewaczka, która wystąpiła w warszawskim spektaklu "Łaskawość Tytusa".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Artystyczne ścieżki Janusza Opryńskiego

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2016 18:28
W audycji "O wszystkim z kulturą" zapraszamy na spotkanie z reżyserem, który obchodzi 40-lecie pracy twórczej.
rozwiń zwiń