"La Traviata" Verdiego z Metropolitan Opera. Transmisja

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2017 14:43
Tym razem w "Wieczorze operowym" proponujemy słynną "La Traviatę" prosto z nowojorskiej Metropolitan Opera. W rolę Violetty wcieli się bułgarska śpiewaczka Sonya Yoncheva.  
Widok na Metropolitan Opera w Nowym Jorku
Widok na Metropolitan Opera w Nowym JorkuFoto: Eileen_10/Shutterstock.com

Światowa premiera tej ikonicznej opery Giuseppe Verdiego odbyła się w 1853 roku w Teatro la Fenice w Wenecji, wtedy jednak nie święciła ona takich sukcesów jak dzisiaj. Stworzona po zakrojonych na szeroką skalę dramatach takich jak "Rigoletto" czy "Il Trovatore", "La Traviata" przenosi nas w intymny świat kurtyzany Violetty i zakochanego w niej poety Alfreda. Opera ta rozbudza wyobraźnię zarówno publiczności, jak i samych twórców - dająca śpiewaczkom niewyczerpane możliwości wokalno-dramatyczne, rola Violetty uważana jest za jedną ze szczytowych w sopranowym repertuarze.

Giuseppe Verdi, "La Traviata", opera w trzech aktach (transmisja z Metropolitan Opera w Nowym Jorku)

Wyk. Sonya Yoncheva (sopran) - Violetta, Michael Fabiano (tenor) - Alfredo, Thomas Hampson (baryton) - Giorgio Germont, Rebecca Jo Loeb (mezzosopran) - Flora, Jane Bunnell (sopran) - Annina, Chór i orkiestra Metropolitan Opera, dyr. Nicola Luisotti

W przerwie transmisji Beata Stylińska porozmawia ze znakomitym polskim tenorem - Piotrem Beczałą, który  wczoraj (10.03) wystąpił z recitalem pieśni w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Ponadto o zbliżające się premierze w Operze śląskiej w Bytomiu (18.03) opowie reżyser spektaklu - Tomasz Konina.

***

Na transmisję w "Wieczorze operowym Dwójki" w sobotę (11.03) w godz. 19.00-22.00 zaprasza Aleksander Laskowski.

jsz/jp

Zobacz więcej na temat: Dwójka opera Giuseppe Verdi
Czytaj także

Hasse. Trudny jak Rossini, rewolucyjny jak Gluck

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2016 11:00
O fenomenie twórczości Johanna Adolpha Hassego mówiły w Dwójce gwiazdy krakowskiego koncertu z cyklu Opera Rara: Vivica Genaux i Fabio Biondi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Rewolucja czy ewolucja? Zmiany w polskiej operze

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2016 20:40
- Te trzy opery są różne i jednocześnie podobne. Zmiana następuje w momencie ustabilizowanego, wysokiego poziomu, co nie oznacza, że nie można by czegoś zrobić inaczej. Myślę, że każda z tych oper stoi teraz przed taką koniecznością - mówił Jacek Marczyński w audycji poświęconej Operze Wrocławskiej, Bałtyckiej i Śląskiej.
rozwiń zwiń