Namiętności rosyjskiego dworu

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2012 23:00
Owacjom na czerwcowej premierze "Czarodziejki”, w moskiewskim Teatrze Bolszoj, nie było końca. W Dwójce zabrzmi rzadko wykonywana opera Piotra Czajkowskiego, w iście gwiazdorskiej obsadzie.
E Dinet Uwodzicielka
E Dinet "Uwodzicielka"Foto: www.mnp.art.pl

"Czarodziejkę" przez lata uważano za mniej udane dzieło Czajkowskiego i, od momentu premiery w roku 1890, opera ta była wykonywana wyjątkowo rzadko. Nowe życie w ten zapomniany utwór tchnęły żywe legendy rosyjskiej opery: dyrygent Aleksandr Łazariew, scenograf Walerij Lewental i Aleksandr Titel, który wyreżyserował spektakl. Jego premiera miała miejsce 26 czerwca 2012 roku i do Teatru Bolszoj przyciągnęła prawdziwe tłumy.
Czarodziejka to opera zainspirowana dramatem Ipolita Szpażinskiego, opartym na ludowym podaniu. Utwór opowiada historię kobiety o niezwykłej urodzie, której nie umie się oprzeć żaden mężczyzna. Jej czarowi ulega surowy kniaź, który zdradza z nią swoją żonę. Na wieść o tym, syn kniazia wyrusza, by ukarać piękność, jednak i on zakochuje się w ślicznotce. Swoją krzywdę postanawia pomścić sama kniagini, która truje Czarodziejkę. Czynem tym ściąga na siebie katastrofę.

W "Wieczorze operowym Dwójki" zapraszamy retransmisję przedstawienia z 6 grudnia 2012 roku.

W rolach głównych wystąpią: Vladislav Sulimsky - baryton, Elena Manistina - mezzosopran, Eduard Martynyuk - tenor, Vyacheslav Pochapsky - bas, Tatiana Erastova -mezzosopran, Alexei Pashie - bas-baryton, Anna Nechaeva - sopran, Mikhail Diyakov - baryton, Anastasia Kikot - sopran, Vadim Tikhonov - tenor, Vladimir Krasov - bas-baryton, Boris Rudak - tenor, Valery Gilmanov - bas, Mikhail Seryshev - tenor, Andrei Arkhipov - baryton,  Chór i Orkiestra  Teatru Bolszoj, dyr. Alexander Lazarev

29 grudnia (sobota) godz. 19.00

Zobacz więcej na temat: Piotr Czajkowski
Czytaj także

Ciągłe niezadowolenie jako klucz do sukcesu

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2012 15:00
– To nie malkontenctwo, ale świadomość, że zawsze można zrobić coś lepiej – mówił o krytycznym podejściu do swojej pracy Waldemar Zawodziński, specjalista od efektownych i monumentalnych widowisk operowych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Nikt tak naprawdę nie wie, jak brzmieli kastraci"

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2012 21:56
- Równie dobrze mogli brzmieć dosyć okropnie - mówił w Dwójce Iestyn Davies, brytyjski kontratenor uznawany za następcę Adreasa Scholla.
rozwiń zwiń