Punktem wyjścia teatralnego wydania"Sezonu na Dwójkę" była nowa seria wydawnicza zatytułowana "Scenariusze autorskie Jerzego Grzegorzewskiego", ukazująca się dzięki staraniom Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego przy współpracy Teatru Studio i Teatru Narodowego.
- Tego typu wydawnictwo to ewenement na skalę europejską - komplementowała w audycji Jacka Wakara aktorka Teatru Studio Wiesława Niemyska. - Różni reżyserzy robią robią swoje scenariusze, ale czy ktoś wpadł na ten genialny pomysł, żeby zanotować, spisać i opracować te teksty w sposób tak drobiazgowy?
Pierwszy tom publikacji "Scenariusze autorskie Jerzego Grzegorzewskiego" obejmuje teksty z lat 1978-1991. Są wśród nich "Warjacje", "Powolne ciemnienie malowideł", "Tak zwana ludzkość w obłędzie", "Usta milczą, dusza śpiewa" i "Miasto liczy psie nosy".
W poszczególnych zeszytach narracja prowadzona jest różnymi torami. Jeden z nich obejmuje kwestię cytatów, których wykrycie u Grzegorzewskiego czasem wymaga niebywałej erudycji.
- Kryptocytat u Grzegorzewskiego to nawet nie jest jedno zdanie, tylko dwa, trzy słowa wzięte z konkretnego utworu: np. w "Wariacjach" monolog Trigorina kończy się słowami "Dobra. Dobranoc!", które to słowa są wzięte z Joyce'a - tłumaczył Mateusz Żurawski
W audycji poświęconej publikacji i postaci Jerzego Grzegorzewskiego udział wzięli redaktorzy wydawnictwa Ewa Bułhak i Mateusz Żurawski oraz aktorki Teatru Studio grające u Grzegorzewskiego - Wiesława Niemyska i Anna Chodakowska.
Wiesława Niemyska i Ewa Bułhak
Audycję przygotował Jacek Wakar.