Gruppo di Tempera i muzyczne polskie odkrycia

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2018 10:00
- Chcieliśmy zrobić coś polskiego, szczególnie dlatego, że jest paru kompozytorów, Tadeusz Szeligowski czy Michał Spisak, kompletnie nieznanych w Europie - opowiadał Sebastian Aleksandrowicz z Gruppo di Tempera o najnowszej płycie zespołu "Polish Music for Winds and Piano".
Audio
  • Rozmowa z muzykami Gruppo di Tempera: Agnieszką Kopacką-Aleksandrowicz i Sebastianem Aleksandrowiczem (Poranek Dwójki)

pap Szymon Nehring 1200.jpg
Szymon Nehring: nie chcę być maszynką do grania

Gruppo di Tempera tworzą znakomici soliści - instrumentaliści związani z najlepszymi zespołami kameralnymi i orkiestrowymi w Polsce, takimi jak Teatr Wielki-Opera Narodowa, Filharmonia Narodowa, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Ensemble de Narol, NFM – Leopoldinum czy Concerto Avenna.

Na ich nowo wydanej płycie znalazły się utwory Wojciecha Kilara, Tadeusza Szeligowskiego, Michała Spisaka i Aleksandra Tansmana. – "Kwintet na flet obój, klarnet, róg i fagot" Spisaka nie został prawdopodobnie nigdy nagrany na żadnej płycie. Utwór ten nie jest w ogóle grywany na scenach - podkreślał gość Dwójki.

Płytę "Polish Music for Winds and Piano" kupisz tutaj >>>

Gruppo di Tempera 1 1200.JPG
Gruppo di Tempera. Piękno instrumentów dętych

Jak Kwintet Michała Spisaka wybrzmiewa na tle kompozycji Wojciecha Kilara? Na czym polega jego wyjątkowa trudność? Co łączy, a co w znaczący sposób odróżnia kompozycje, które odnaleźć można na płycie "Polish Music for Winds and Piano"? Zapraszamy do odsłuchania rozmowy.

***

Prowadzi: Paweł Siwek

Goście: Agnieszka Kopacka-Aleksandrowicz (fortepian) i Sebastian Aleksandrowicz (obój) - muzycy Gruppo di Tempera

Data emisji: 26.03.2018

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

jp/kk

Czytaj także

Avner Biron: mówimy z Nehringiem tym samym muzycznym językiem

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2018 13:29
- Gra Szymona jest pełna wolności i wyobraźni, które słychać w każdej nucie. W lot odczytuje intencje i reaguje na wszelkie zmiany w interpretacji – mówił w Dwójce o polskim pianiście dyrygent Israel Camerata Orchestra Jerusalem.
rozwiń zwiń