- Moje pokolenie uczyło się baroku poza studiami, zwykle przez samokształcenie. Gdy w połowie lat 90. dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej zdecydował o wykonaniu wszystkich oper Monterverdiego, nikt z nas nie wiedział, jak to należy robić. Uczyliśmy się od podstaw - wspominała obecna szefowa Zespołu Instrumentów Dawnych WOK. - Dziś bez problemu mogę przygotować wykonanie "Koronacji Poppei" ze studentami. Młodzi od początku kształcą się w tym kierunku, jest ich coraz więcej i są coraz lepsi - podkreśliła Lilianna Stawarz.
Ów entuzjazm widać także po stronie publiczności, która podczas koncertów muzyki dawnej wypełnia sale po brzegi. Dlaczego zatem spora część wykonawców - nawet Wrocławskiej Orkiestry Barokowej działającej przy Narodowym Forum Muzyki - pracuje na tzw. umowach śmieciowych?
***
Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadzenie: Jacek Hawryluk
Goście: Martyna Pastuszka (OH! – Orkiestra Historyczna), Lilianna Stawarz (Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense), Jan Tomasz Adamus (Capella Cracoviensis), Jarosław Thiel (Wrocławska Orkiestra Barokowa)
Data emisji: 8.06.2015
Godzina emisji: 18.00
mm/tj