Oni tworzą tylko z powietrza

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2013 09:50
Tematem przewodnim III Międzynarodowego Festiwal Sztuki Efemerycznej jest... powietrze. - Chodzi o znaczenie dosłowne, ale i metaforyczne: siła, kosmos, nośnik dźwięku - mówiła w Dwójce Małgorzata Sady, kuratorka festiwalu.
Audio
  • Rozmowa o III Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej w Sokołowsku (Wybieram Dwójkę)
  • Relacja Barbary Schabowskiej z Międzynarodowego Kongresu Estetyki w Krakowie (Wybieram Dwójkę)
  • Z Mirosławem Jasińskim, dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu, o wystawie "Rodzina Brueghelów. Arcydzieła malarstwa flamandzkiego" rozmawia Grzegorz Chojnowski (Wybieram Dwójkę)
Skevik Herdla, 5 Suhrke, 2011 r.
Skevik Herdla, 5 Suhrke, 2011 r.Foto: Nisa Ojalvo/mat. prasowe

Główny motyw festiwalu związany jest z miejscem, w którym wydarzenie się odbywa: Sokołowsko było pierwszym uzdrowiskiem w Europie leczącym gruźlicę i do dziś pełni taką funkcję. Powietrze, jak podkreślają organizatorzy festiwalu, to twórcza siła, łącząca wszystko w kosmosie. To także nie-przywiązanie do materii, odchodzenie od ciężaru, otwieranie przestrzeni. - Powietrze traktujemy jako temat sztuki: w znaczeniu dosłownym, ale i metaforycznym. Artystom pozostawiamy wybór owych znaczeń - wyjaśniała w "Wybieram Dwójkę" Małgorzata Sady.

O III Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej Konteksty 2013 (28.07-1.08) opowiadali w Dwójce również Zuzanna Fogtt , koordynatorka, oraz Paweł Szamburski odpowiedzialny za wydarzenia muzyczne.

W programie zdaliśmy także relację z Międzynarodowego Kongresu Estetyki w Krakowie i zaprosiliśmy na wystawę "Rodzina Brueghelów. Arcydzieła malarstwa flamandzkiego" we wrocławskim Pałacu Królewskim.

Audycję prowadził Adam Suprynowicz.

jp

Czytaj także

Arcydzieła flamandzkiego malarstwa we Wrocławiu

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2013 19:02
Od wtorku na wystawie we wrocławskim Pałacu Królewskim będzie można zobaczyć dzieła Hieronima Boscha, Pietera Brueghla Starszego oraz Młodszego.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gdzie urodził się Rothko i dlaczego nigdy tam nie wrócił?

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2013 13:24
- Miałem wrażenie, że związek między Daugavpils a Rothko został przerwany w momencie, kiedy on wyjechał. Jeśli patrzy się na te zdjęcia i na jego obrazy, to nie widzi się inspiracji czerpanej z tego miejsca. Zamiast pokazywać ślady, chciałem pokazać, że tego związku już brak - mówił Grospierre w Dwójce.
rozwiń zwiń