Działalność rozpoczynał jeszcze w latach 40-tych, organizując pierwsze jam sessions z udziałem artystów amerykańskich dla audytorium, którego - to był warunek Granza postawiony organizatorom - nie obejmowała segregacja rasowa. Impresario do historii przeszedł jako inicjator legendarnego projektu Jazz at the Philharmonic. Tak się składa, że dokładnie 2 lipca przypada 75 rocznica pierwszego koncertu tego typu zrealizowanego w Philharmonic Auditorium w Los Angeles. Powodzenie cyklu spowodowało, że Jazz w Filharmonii przerodził się w wieloletni plan realizowany z udziałem największych gwiazd jazzu.
Przykład Normana Granza (1918-2001) spowodował powstanie podobnych inicjatyw w innych krajach, również na Starym Kontynencie (także w Polsce!). Wybitny producent stworzył kilka ważnych firm płytowych, z których do historii jazzu przeszły głównie dwie - Verve i Pablo. Nagrania, zarówno studyjne jak i koncertowe wydawane pod szyldem obu wydawnictw, do dziś stanowią kanon muzyki jazzowej, ze względu na rangę występujących muzyków. To była prawdziwa plejada gwiazd, od Charlie Parkera po Colemana Hawkinsa, od Oscara Petersona po Counta Basiego, od Elli Fitzgerald poprzez Franka Sinatrę, Freda Astaire' a, Billy Holiday i Anitę O' Day. Czteropłytowy album firmy Verve zawiera zarówno pozycje znane, jak i zaskakujące nagrania koncertowe z udziałem gwiazd, które rzadko można było spotkać w tej konstelacji w rejestracjach studyjnych.
To cenne wydawnictwo do wygrania w "Poranku Dwójki" od poniedziałku do piątku (1-5.07) kilka minut po godzinie 8.
Aby zdobyć ten album, należy podczas audycji wysłać SMS na numer: 71211 z wpisanym w treści hasłem "Płyta tygodnia", swoim imieniem i nazwiskiem oraz dokładnym adresem. Koszt jednego SMS-a to 1,23 zł z VAT.