"Cztery ostatnie pieśni" Richarda Straussa i sześć wykonań

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2020 15:30
W "Płytowym Trybunału Dwójki" tym razem wybieraliśmy najlepsze nagranie utworu "Vier Letzte Lieder" (Cztery ostatnie pieśni) R. Straussa.
Audio
  • "Cztery ostatnie pieśni" Richarda Straussa (Płytowy Trybunał Dwójki)
Jacek Hawryluk
Jacek HawrylukFoto: Piotr Piorun/PR

Jury w składzie: Barbara Kinga Majewska, Dorota Kozińska Wojciech Michniewski wskazało na następujące nagranie:

Elisabeth Schwarzkopf – sopran, Orkiestra Radia Berlińskiego, dyr. George Szell (nagranie: 1-3 września 1965 Grünewaldkirche, Berlin 1966; LP EMI 1966)

Pozostałe nagrania:

  • Gundula Janowitz – sopran, Berliner Philharmoniker, dyr. Herbert von Karajan (nagranie: Berlin 1972/73; LP DG 1974/DG "The Originals" CD 1995),
  • Jessye Norman – sopran, Gewandhausorchester Leipzig, dyr. Kurt Masur (nagranie: Lipsk, sierpień 1982, LP Philips 1983),
  • Renée Fleming – sopran, Müncher Philharmoniker, dyr. Christian Thielemann (nagranie: live, Monachium, kwiecień 2008; Decca 2008),
  • Lise Davidsen – sopran, Philharmonia Orchestra, dyr. Esa-Pekka Salonen (nagranie: Henry Wood Hall, Londyn 2018; Decca 2019),
  • Diana Damrau – sopran, Orkiestra Symfoniczna Radia Bawarskiego, dyr. Mariss Jansons (nagranie: Monachium 2019, Erato 2020).

***

Plan słuchania był następujący:

I runda

Frühling (Tekst: Hermann Hesse)

 

II runda

September (Tekst: Hermann Hesse)


III runda

Beim Schlafengehen (Tekst: Hermann Hesse)

 

Finał

Im Abendrot (Tekst Joseph von Eichendorff)

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 15.02.2020

Godzina emisji: 17.00

pg

Czytaj także

"Judyta triumfująca" Vivaldiego. Które nagranie najlepsze?

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2020 21:36
Zapraszamy do wysłuchania nagrania Płytowego Trybunału Dwójki, podczas którego jury wybrało najlepsze nagranie Oratorium "Juditha triumphans" Antonia Vivaldiego.
rozwiń zwiń