"Judyta triumfująca" Vivaldiego przed Płytowym Trybunałem
Jury w składzie: Dorota Kozińska, Lilianna Stawarz i Anna Radziejewska wskazało na następujące nagranie:
Magdalena Kožená – mezzosopran (Judyta), Maria José Trullu – mezzosopran (Holofernes), Marina Comparato – mezzosopran (Vagaus), Anke Herrmann – sopran (Abra), Coro Giovanile dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Academia Montis Regalis, dyr. Alessandro De Marchi (nagranie: październik 2000, Instituto di Musica Antica Academia Montis Regalis, Mondovi, Włochy; Naïve/Opus 111 2001)
Pozostałe nagrania:
Birgit Finnilä – kontralt (Judyta), Julia Hamari – mezzosopran (Holofernes), Elly Ameling – sopran (Vagaus), Ingeborg Springer – mezzosopran (Abra), Soliści Chóru Radiowego z Berlina, Kammerorchester Berlin, dyr. Vittorio Negri (nagranie: marzec, maj 1974, Berlin; 3 LP Philips 1975/CD Philips-Decca 2003)
Gloria Banditelli – mezzsopran (Judyta), Judit Németh – mezzsopran (Holofernes), Annette Markert – mezzosopran (Vagaus), Mária Zádori – sopran (Abra), Savaria Vocal Ensemble, Capella Savaria, dyr. Nicholas Mc Gegan (nagranie: 1988, 1990, Węgry; Hungaroton 1990, Brilliant Classics)
Ann Murray – mezzosopran (Judyta), Susan Bickley – mezzosopran (Holofernes), Maria Cristina Kiehr – sopran (Vagaus), Sarah Connolly – mezzosopran), Choir of The King’s Consort, The Kings’ Consort, dyr. Robert King (nagranie: 8-14.10.1997, Londyn; Hyperion 1998/”Vivaldi – The Complet Sacred Music” 11 CD Hyperion 2005)
Barbara di Castri – mezzosopran (Judyta), Lucia Sciannimanico – mezzosopran (Holofernes), Nicki Kennedy – sopran (Vagaus), Alessandra Rossi – mezzosopran (Abra), Modo Antiquo, dyr. Federico Maria Sardelli (nagranie: sierpień 2000, Barga, Toskania; Tactus 2002)
Marianne Beate Kielland – mezzosopran (Judyta), Marina de Liso – mezzosopran (Holofernes), Rachel Redmond - sopran (Vagaus), Lucia Martin-Cartón – sopran (Abra), żeński skład La Capella Reila de Catalunya, Le Concert de Nations, dyr. Jordi Savall (nagranie: live 15 października 2018 roku, Wielka sala im. Pierre’a Boulez, Cite de la musique – Philharmonia de Paris; Alia Vox 2019)
***
Plan słuchania był następujący:
I runda
(I cz.) Chór „Arma, caedes, vindictae, furores”
(I cz.) Judyta (aria) “Veni, me sequere fida”
II runda
(II cz.) Holofernes (aria) „Noli, o care, te adorantis”
III runda
(I cz.) Vagaus (aria) „Armatae face”
(I cz.) Abra (aria) „Fulgeat sol frontis decorae”
Finał
(II cz.) Judyta (recytatyw, aria, recytatyw) „Summe Astrorum Creator”, „In somno profundo” „Impii, indigni Tiranni”
***
Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki
Prowadził: Jacek Hawryluk
Data emisji: 8.02.2020
Godzina emisji: 17.00