"War Requiem". Zwycięzca mógł być tylko jeden

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2020 19:00
Obsada utworu Benjamina Brittena jest monumentalna: orkiestra symfoniczna, zespół kameralny, organy, troje solistów, chór mieszany i chór chłopięcy. Jury w składzie: Dorota Kozińska, Barbara Kinga Majewska i Wojciech Michniewski oceniło wykonanie "War Requiem".
Wojciech Michniewski
Wojciech Michniewski Foto: PR/Wojciech Kusiński
Posłuchaj
120:24 2020_10_31_17_00_04_PR2_Plytowy_trybunal_Dwójki.mp3 Benjamin Britten "War Requiem" w najlepszym wykonaniu (Płytowy Trybunał Dwójki)

 

Zwyciężyło nagranie:

Anna Netrebko - sopran, Ian Bostridge - tenor, Thomas Hampson - baryton, Orchestra dell' Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Coro dell' Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Voci Bianche dell' Accademia Nazionale di Santa Cecilia, dyr. Antonio Pappano (nagranie: live 25–26 & 28–29.06.2013, Sala Santa Cecilia, Auditorium Parco della Musica, Rzym; Warner Classics 2013)

 

Pozostałe nagrania:

  • Galina Wiszniewska – sopran, Peter Pears – tenor, Dietrich Fischer-Dieskau – baryton, Simon Preston – organy, The Bach Choir & London Symphony Orchestra Chorus, Highgate School Choir, Melos Ensemble, London Symphony Orchestra, dyr. Benjamin Britten (nagranie: styczeń 1963, Kingsway Hall, Londyn; Decca 1963)
  • Heather Harper - sopran, Philip Langridge – tenor, John Shirley-Quirk – bas-baryton, Choristers of St Paul`s Cathedral, London Symphony Chorus & Orchestra, dyr. Richard Hickox (nagranie: luty 1991, Londyn; Chandos 1991)
  • Sabina Cvilak - sopran, Ian Bostridge – tenor, Simon Keenlyside - baryton, The Choir of Eltham College, London Symphony Chorus, London Symphony Orchestra, dyr. Gianandrea Noseda (nagranie: live 9/10.10. 2011, Barbican, Londyn; LSO LIVE 2012)
  • Emily Magee - sopran, Mark Padmore – tenor, Christian Gerhaher – baryton, Tölzer Knabenchor, Chór i Orkiestra Symfoniczna Radia Bawarskiego, dyr. Mariss Jansons (nagranie: live Monachium 13-15.03.2013; BR Klassik 2013)
  • Susan Gritton – sopran, John Mark Ainsley – tenor, Christopher Maltman – baryton, Chór Filhramonii Wrocławskiej, chóry młodzieżowe wchodzące w skład Programu “Gabrieli dla Młodych Śpiewaków”, Gabrieli Consort & Players, dyr. Paul McCreesh (nagranie: styczeń, luty, marzec 2013, Watford, Birmingham, Oxford; Signum Records 2013)

***


Plan słuchania wyglądał następująco:

Benjamin Britten – War Requiem op. 66

I runda

  • Requiem aeternam). 1a. Requiem aeternam (chór) + Te decet hymnus (chór chłopięcy)

II runda

  • Dies Illa) 2h. Lacrimosa dies illa (sopran + chór) + 2i. Move him in to the sun (tenor)

III runda

  • Offertorium) 3b. So Abram rose, and clave the world (tenor, bas, chór chłopięcy, chór)

Finał

  • Agnus dei) 5. One ever hangs where shelled roads part (tenor + chór)

***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 31.10.2020

Godzina emisji: 17.00


Czytaj także

"Britten przecenił inteligencję Brytyjczyków"

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2018 14:08
- Pisząc "Glorianę", Britten chciał być szczery i dodatkowo stworzyć dzieło dalekie od sztampy i banału - o operze, która wywołała skandal w Wielkiej Brytanii opowiadał w Dwójce dyrygent Ivor Bolton.
rozwiń zwiń