Le Concert Spirituel prezentuje mistrzostwo włoskiej polifonii

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2018 13:00
Retransmisja z ubiegłorocznego festiwalu Wartislavia Cantans, na którym słynny francuski zespół przedstawił włoską muzykę z XVII wieku.
portret Girolamo Frescobaldi autorstwa Claudea Mellana
portret Girolamo Frescobaldi autorstwa Claude'a MellanaFoto: Wikipedia/domena publiczna

Zespół Le Concert Spirituel zapożyczył nazwę od pierwszych francuskich koncertów prywatnych, których funkcjonowanie w Paryżu przerwał wybuch rewolucji francuskiej. Współczesny ansambl dawnych instrumentów założony przez Hervé'a Niqueta w 1987 roku za pierwszy cel postawił sobie odtworzenie wielkiego repertuaru wykonywanego niegdyś w Wersalu: dzieł Charpentiera, Lully'ego, Campry czy Boismortiera.

Rozszerzając repertuar o muzykę tradycji włoskiej i angielskiej, Le Concert Spirituel wyrósł z czasem na jeden z najważniejszych ansambli barokowych na kontynencie. Specjalnością Francuzów pozostaje ich rodzima muzyka sakralna, ale sukcesy odnoszą także w dziedzinie muzyki scenicznej.

Program:

Orazio Benevolo Msza Si Deus pro Nobis; Motet Regna Terrae, Magnificat; Claudio Monteverdi Motet Cantate Domino; Giovanni Pierluigi da Palestrina Beata es, Virgo Maria, Peccavimus, Pater Noster; Girolamo Frescobaldi Canzone; Chorał

Wyk. Le Concert Spirituel, dyr. Hervé Niquet

(52. Międzynarodowy Festiwal Wartislavia Cantans, 15.09.2017)

***

Tytuł audycji: Letni festiwal muzyczny

Prowadził: Klaudia Baranowska

Data emisji: 3.09.2018

Godzina emisji: 19.00

bch/jp

Zobacz więcej na temat: muzyka dawna Włochy
Czytaj także

Perły z katalogu Concerto Italiano

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2017 11:02
W ostatniej przed wakacjami audycji "Między dźwiękami" Ewa Obniska i Magdalena Łoś przedstawiły najważniejsze nagrania z dorobku legendarnego włoskiego zespołu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Marco Beasley. Opowiadacz muzycznych historii

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 14:21
Zapraszamy na spotkanie z neapolitańskim tenorem, który ze słuchaczami Dwójki podzieli się swoimi refleksjami na temat muzyki dawnej i wykonawstwa historycznego.
rozwiń zwiń