Zlicytuj pióro sygnowane przez Charlesa Richarda-Hamelina!
– Wcześniej grałem sonaty Brahmsa na skrzypce, wiolonczelę, klarnet, trzy tria fortepianowe, dwa kwartety fortepianowe, kwintet fortepianowy i trio klarnetowe. Dzięki temu wiem, że koncerty Brahmsa są jak jego muzyka kameralna, ale większe, szersze, bardziej zjawiskowe. To ten sam język muzyczny i sposób pisania na dany instrument. Ale to niczego nie ułatwia – zauważył srebrny medalista ubiegłorocznego Konkursu Chopinowskiego.
Pianista wspólnie z POR wykonał m.in. I Koncert fortepianowy d-moll Johannesa Brahmsa. W Dwójce opowiadał o tym, że praca nad tym dziełem to sięganie po niemożliwe, że niektóre jego dźwięki "nawet dziś nie są przyjemne dla ucha", ale że mimo tego lubi ten niedoskonały utwór. Tłumaczył też, dlaczego "plan na Brahmsa nie jest konieczny".
***
Rozmawiała: Hanna Szczęśniak
Gość: Charles Richard-Hamelin (kanadyjski pianista, laureat II nagrody Konkursu Chopinowskiego w 2015 r.)
Data emisji: 19.06.2016
Godzina emisji: 19.30
Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".
mc/mg