11. Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2025 17:12
Otwieramy drugą „dziesiątkę” naszego Festiwalu, który ma pokazać wysoką kulturę muzyczną Ukrainy. A będą to „Dni” bardzo wyrafinowane. Zespół Kwartludium przedstawi konceptualne oblicza muzyki ukraińskiej, gdzie czterech instrumentalistów będzie budować dźwiękowe konstelacje, w których niespodziewane spotykać się będzie z nieoczywistym.
11. Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie
11. Dni Muzyki Ukraińskiej w WarszawieFoto: Dni Muzyki Ukraińskiej w Warszawie

Sekstet Wokalny proMODERN połączy przeszłość z teraźniejszością – utwory liturgiczne z Kantyków Supraskich końca XVII w., odtworzone przez muzykologów ukraińskich stworzą przestrzeń dla prawykonań nowych dzieł czterech ukraińskich kompozytorek – Bohdany Frolak,  Lubawy Sydorenko, Oleny Olnytskiej i Iriny Blokhiny. Koncert finałowy to piękna pieśń ukraińska, utwory na skrzypce z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, a także muzyka tylko orkiestrowa. Przeniesie nas w ten niezwykły świat ukraińskiej nostalgii, zadumania i subtelności wspaniała śpiewaczka Olga Pasiecznik, skrzypek Nazar Plyska i Orkiestra Kameralna Filharmonii Pomorskiej Capella Bydgostiensis.

 

Program Festiwalu:

Niedziela, 7.09.2025 – godz. 19:00WSTĘP WOLNY
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Koncert kameralny
Zespół KWARTLUDIUM
Dagna Sadkowska – skrzypce
Piotr Nowicki – fortepian
Michał Górczyński – klarnet, klarnet basowy
Paweł Nowicki – instrumenty perkusyjne


Program:
– Anna Arkuszyna – „Pieśń przyszłego człowieka” na klarnet, skrzypce, fortepian i instrumenty perkusyjne (2015)
– Marta Haladżun – „Erosion” na klarnet basowy, perkusję, fortepian i skrzypce (2020)
– Zoltan Almaszi – „Echo uderzenia w suchy świerk pospolity w Rycerce Górnej” na skrzypce, klarnet, fortepian i instrumenty perkusyjne (2015)
– Karmella Cepkolenko – „Duel – Duo nr 9” na perkusję i fortepian (2003)
– Kateryna Grywul – „Vydykh” na skrzypce, fortepian i elektronikę (2022)
– Bohdan Sehin – „Muzyka dla czterech wykonawców” na skrzypce, klarnet, fortepian i instrumenty perkusyjne (2025) – prawykonanie


Wtorek, 9.09.2025 – godz. 19:00 bilety na KupBilecik
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Koncert wokalny
Sekstet Wokalny proMODERN

Program:
Trzy- i sześciogłosowe utwory z Supraskich Kantyków z końca XVII w.
oraz prawykonania utworów na sekstet wokalny – zamówienia Fundacji Pro Musica Viva:
– Lubawa Sydorenko – „Zapomniane cienie” do wiersza Machajły Semenki
– Bohdany Frolak – „Pomodlę się Panu sercem jedynym…” do wiersza Tarasa Szewczenki
– Olena Ilnytska – „Jak długo, Panie” – Psalm 12 (13)
– Irina Blokhina – „Nie moja lecz Twoja niech się stanie wola”

 
Piątek, 12.09.2025 – godz. 19:00bilety na KupBilecik

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Koncert orkiestrowy
Olga Pasiecznik – sopran
Nazar Plyska – skrzypce
Orkiestra Kameralna Filharmonii Pomorskiej Capella Bydgostiensis
Roman Rewakowicz – dyrygent

Program:
– Mykoła Łysenko (1842-1912) – Kwartet smyczkowy d-moll, cz. II i III, wersja na orkiestrę smyczkową
– Zoltan Almaszi (ur. 1975) – „Miasto Myryji” na orkiestrę smyczkową
– Hanna Hawrylec (1958-2022) – „Chorał” na orkiestrę smyczkową
– Wiktor Kosenko (1896-1938) – „Marzenia” op. 4 nr 1 na skrzypce i orkiestrę smyczkową
– Myrosław Skoryk (1938-1920) – „Rapsodia karpacka” w stylu Ferenca Liszta na skrzypce i orkiestrę smyczkową
oraz pieśni na sopran i orkiestrę smyczkową Mykoły Łysenki, Kyryły Stecenki, Jakiwa Stepowego, Wiktora Kosenki, Dezyderija Zadora i Neonili Skorobohat’ko

 

Zobacz więcej na temat: patronat