Aleksander Dębicz opowiadał, że język improwizacji wynika z tego, na czym się dany muzyk wychował. - Jest nawet taka opinia, że jak chce się grać jak konkretny pianista, to trzeba grać rzeczy, które go ukształtowały - mówił gość "Porank Dwójki".
Pianista podkreślił, że zawsze starał się analizować co i jak grają jego ulubieni muzycy. Aleksander Dębicz dodał też, że ważne jest, by improwizacja opowiadała jakąś historię albo oddawała jakieś wrażenie sensualne, w innym wypadku będzie pusta.
Muzyk mówił o swoich doświadczeniach z improwizacją, w ramach których udało mu się powiązać barokową toccatę z elementami muzyki hip-hopowej. Gość audycji podzielił się swoimi przemyśleniami na temat współczesnej muzyki filmowej. Pianista wyjaśnił, dlaczego niektóre wybitne motywy muzyczne nie przebijają się do pamięci widzów serialu czy też filmu.
***
Tytuł audycji: Poranek Dwójki
Prowadzi: Tomasz Obertyn
Gość: Aleksander Dębicz (pianista, kompozytor)
Data emisji: 4.08.2017
Godzina emisji: 8.10
bch/mg