Akademia Bachowska to organizowane przez Filharmonię Wrocławską oraz Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego przedsięwzięcie poświęcone interpretacji muzyki lipskiego kantora, połączone z serią kursów mistrzowskich przeznaczonych dla studentów.
Gośćmi specjalnymi tegorocznej edycji (3-9 lutego) byli Orkiestra i Chór Collegium Vocale Gent pod dyrekcją Philippe’a Herreweghego. To największy autorytet jeśli chodzi o muzykę Bacha. W ciągu czterdziestu lat kariery był uczestnikiem rewolucji w podejściu do muzyki dawnej – od wydobycia jej z wykonawczego niebytu w latach siedemdziesiątych po modę na instrumenty historyczne, która trwa do dziś. Herreweghe – jak sam mówi – od zawsze poszukiwał sposobu, by muzykę barokową realizować jak najprościej. Przed ponad czterema dekadami założył w belgijskiej Gandawie zespół Collegium Vocale, który niestrudzenie dąży do jak najbardziej zgodnego z estetyką epoki wykonawstwa dzieł lipskiego kantora.
Swoisty Bachowski dream team zaprezentował Mszę h-moll 9 lutego tego roku z udziałem Wrocławskiej Orkiestry Barokowej (jedynego w Polsce działającego przy filharmonii zespołu grającego na instrumentach dawnych) oraz znakomitych europejskich solistów.
Program:
Jan Sebastian Bach Msza h-moll BWV 232
Wyk. Hana Blažíková, Margot Oitzinger - soprany, Robin Blaze - kontratenor, Thomas Hobbs - tenor, Peter Kooij - bas; Wrocławska Orkiestra Barokowa, Collegium Vocale Gent, dyr. Philippe Herreweghe
(Filharmonia im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, 09.02.2014)
23 marca (niedziela), godz. 19.00
mm