Muzyka barokowa z Nadrenii-Palatynatu

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2016 14:00
W "Filharmonii Dwójki" - retransmisja występu szwedzkiego zespołu Ensemble 1700 na RheinVokal Festival.
Ensemble 1700 wystąpił 25 lipca 2015 roku w kościele farnym Św. Pankracego w  Boppard-Herschwiesen (zdjęcie ilustracyjne)
Ensemble 1700 wystąpił 25 lipca 2015 roku w kościele farnym Św. Pankracego w Boppard-Herschwiesen (zdjęcie ilustracyjne) Foto: vince42/flickr/CC

Program:

Nicola Matteis Preludio ze Suity in D, Nicola Matteis Diverse Bizzarie sopra la Vecchia Sarabanda o pur Ciaccona, Francesco Barsanti pieśń Jonny Faa z Collection of Old Scots Tunes, Francesco Barsanti Sonata in C na flet prosty, Nicola Porpora Cantata VI, Aria 'Già la notte si avvicina', Recitativo i Aria 'Non più tra sassi alcosi', Francesco Geminiani II Sonata wiolonczelowa d-moll, Francesco Gasparini Aria Caro augelletto z 'L'Oraculo del Fato', Georg Friedrich Haendel Chaconne in G (HWV 435), Arcangelo Corelli Sonata fletowa in F op. 5 nr 10, Attilio Ariosti Aria, S'a tal colpo non si spezza z 'I gloriosi presagi di Scipione Africano', Filippo Della Casa Sonata lutniowa, Georg Friedrich Haendel Cantata ‘Mi palpita il cor’ (HWV 132b), Georg Philipp Telemann aria Deine Toten werden leben z 28 Kantaty, Georg Friedrich Haendel Tu del ciel ministro eletto z 'Il Trionfo del Tempo e del Disinganno’ (HWV 46A)  

Wyk. Gemma Bertagnolli - sopran, Dorothee Oberlinger - flet prosty, Ensemble 1700: Marco Testori - wiolonczela barokowa, Luca Pianca - lutnia, Alexander Puliaev - klawesyn

***

Na "Filharmonię Dwójki" w środę (20.01) w godz. 19.30-21.30 zaprasza Marek Zwyrzykowski.

mm/bch

Zobacz więcej na temat: MUZYKA muzyka dawna
Czytaj także

Najpiękniejsza Historia Narodzenia Chrystusa od R. Jacobsa

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2015 19:00
Na posiedzeniu Płytowego Trybunału Dwójki słuchaliśmy tym razem "Historia der Geburt Jesu Christi, SWV 435" Heinricha Schütza.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Monteverdi i madrygał jako styl życia

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2015 15:00
- Madrygał to była sztuka dla elitarnej publiczności. W pewnym sensie: muzyka o muzyce - mówiła muzykolożka dr Ewa Obniska o gatunku, który swój szczyt i zarazem łabędzi śpiew osiągnął w twórczości Claudia Monteverdiego.
rozwiń zwiń