- Powtarzany wielokrotnie dźwięk "d" może wydawać się bardzo łatwy dla wykonawcy. To tylko pozory. Na tym jednym dźwięku trzeba bowiem zbudować odpowiedni puls, tempo i nastrój - dodał wybitny francuski wiolonczelista. Później wiolonczela wchodzi w swego rodzaju konflikt z całą orkiestrą, który bardzo często interpretowany bywa jako metafora sporu między jednostką a społeczeństwem w państwie autorytarnym.
Gautier Capuçon zwrócił jednak uwagę na francuski trop w interpretacji arcydzieła Lutosławskiego.
***
Rozmawiał: Krzysztof Dziuba
Gość: Gautier Capuçon (wiolonczelista)
Data emisji: 1.02.2015
Godzina emisji: 19.10
Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki"
Zapraszamy też do wysłuchania rozmowy Beaty Stylińskiej z Marcinem Krajewskim z Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, organizatora "Łańcucha".
mm/bch