- Do pracy kompozytora potrzeba mieć określone umiejętności i predyspozycje, a ja nimi po prostu nie dysponuję. Udało mi się ułożyć ostatnio kadencję do jednego z koncertów Josefa Myslivečka i jestem z tego bardzo zadowolona, ale na tym poprzestanę. Wiem, że jako muzyk potrafiłabym napisać utwór, ale żeby stworzyć dzieło o określonej głębi i treści, potrzeba dużo pracy - dodała Clare Hammond, która opowiadała również o twórczości Andrzeja Panufnika.
- Tym, co zawsze interesowało mnie w Panufniku, to fakt, jak w jego twórczości odbijały się czasy, w których działał. To, że pracował w Wielkiej Brytanii, dla mnie jako osoby zza granicy stworzyło świetną okazję do poznania polskiego dziedzictwa muzycznego. Szczególnie upodobałam sobie 12 miniatur jego autorstwa, a to właśnie ze względu na wspomniane już kontrasty: ładunek energii i wirtuozerii, przeplatany chwilami specyficznego napięcia – podkreśliła Clare Hammond.
W nagraniu audycji posłuchamy również rozmowy z argentyńskim pianistą Nelsonem Goernerem.
***
Przygotowała: Aleksandra Tykarska
Goście: Clare Hammond, Nelson Goerner (pianiści)
Data emisji: 1.03.2018
Godzina emisji: 18.40
Rozmowy zostały wyemitowane w audycji "Filharmonia Dwójki".
mz/jp