Festiwal Misteria Paschalia: Capella Cracoviensis i Natalia Kawałek

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 18:00
Podczas ostatniego dnia festiwalu usłyszeliśmy wybór znakomitych arii dwóch wybitnych kompozytorów okresu baroku: George’a Friderica Handla i Antonia Vivaldiego. Sopranistce Natalii Kawałek towarzyszyła Capella Cracoviensis na instrumentach historycznych. 
Natalia Kawałek
Natalia KawałekFoto: Materiały prasowe/Misteria Paschalia
MP_21_net_23 (1).png
Misteria Paschalia. Od Hiszpanii po Nowy Świat

Program:

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Koncert C-dur na 2 trąbki | Concerto in C major for 2 trumpets RV 537

George Frideric Händel (1685–1759)
Furie terribili
(Rinaldo HWV 7)

George Frideric Händel (1685–1759)
Dietro l'orme fugaci… A crudele
(Armida abbandonata HWV 105)

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Koncert D-dur na 2 trąbki | Concerto in D major for 2 trumpets RV 781

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Ombre vane
(Griselda RV 718)

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Armatae face
(Juditha triumphans RV 644)

George Frideric Händel (1685–1759)
Volate amori
(Ariodante HWV 33)

Wykonawcy:

Natalia Kawałek – mezzosopran

Paweł Gajewski, Marian Magiera – trąbka

Capella Cracoviensis na historycznych instrumentach

Robert Bachara – prowadzenie

***

Nawiązując do wieloletniej tradycji festiwalu, finałowy koncert przyniósł wybór znakomitych arii dwóch wybitnych kompozytorów okresu baroku: George’a Friderica Handla i Antonia Vivaldiego, których muzyka przez lata stanowiła podstawę programową Festiwalu Misteria Paschalia i cyklu Opera Rara. Program koncertu jest prawdziwą podróżą w czasie i przestrzeni – zajrzeliśmy do Tesalii w czasach starożytnej Grecji, do starotestamentowego Izraela i Jerozolimy czasów pierwszej krucjaty, by na koniec zawitać do średniowiecznej Szkocji.

Pierwsza część koncertu koncentrowała się na postaci Armidy, w której rolę wcieliła się wyborna mezzosopranistka Natalia Kawałek. Usłyszeliśmy wybór jej arii z opery Rinaldo, uważanej za jedno z najwybitniejszych dzieł Handla, oraz świeckiej kantaty Armida abbandonata. W drugiej części zabrzmiały fragmenty dwóch dzieł Vivaldiego” Griselda i Juditha triumphans, zaś na zakończenie przepiękna aria księżniczki szkockiej Ginewry Volante amori z opery Handla Ariodante. Program koncertu uzupełniły koncerty Vivaldiego na dwie trąbki.

materiały promocyjne KBF

***

Audycja: Filharmonia Dwójki

Prowadziła: Magdalena Łoś

Data emisji: 5.04.2021

Godzina emisji: 18.00

Czytaj także

Misteria Paschalia: włoskie fajerwerki w finale!

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2013 21:30
W Wielką Niedzielę krakowski festiwal wytoczy swoje najcięższe działa: uwielbiany przez polską publiczność zespół Europa Galante Fabio Biondiego, olśniewającą Vivica Genaux i koncertowe przeboje Haendla, Vivaldiego oraz Geminianiego. Transmisja w Dwójce!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Chirstophe Rousset: Włosi żyją blisko Matki Boskiej

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2013 18:00
Świadczy o tym popularność tematu "Stabat Mater" w tamtejszej muzyce barkowej, ale też... słynne zawołanie "Mamma mia". Znakomity francuski klawesynista i dyrygent rozmawiał z Magdaleną Łoś w przerwie koncertu na Misteria Paschalia.
rozwiń zwiń