Marta Argerich i przyjaciele

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2012 17:07
W Lugano trwa Festiwal Progetto Martha Argerich 2012. Zapraszamy na jeden z koncertów tych ważnych muzycznych spotkań.
Martha Argerich
Martha ArgerichFoto: materiały promocyjne/A. Heitmann

Festiwal Progetto Martha Argerich w tym roku odbywa się po raz jedenasty. W ciągu dekady zdobył sobie renomę jednego z najciekawszych festiwali muzyki kameralnej, nastawionego na wspólnotę muzykowania, promocję talentów (zarówno młodych jak i tych bardziej dojrzałych), prezentację muzyki argentyńskiej oraz zapoznanych dzieł muzycznych.

Jednym z takich rarytasów w tegorocznym programie będzie wykonanie Sonaty e-moll Bedřicha Smetany – utworu fortepianowego, wymagającego dwóch instrumentów, czworga wykonawców i ośmiorga rąk.  

Zaprasza Agata Kwiecińska.

Program

Ludwig van Beethoven Kwartet fortepianowy C-dur  WoO 36

Mariano Mores Taquito militar

José Luis Padula Nueve de Julio

Max Reger Wariacje i fuga na temat Mozarta op. 132a

Mikołaj Medtner Kwintet fortepianowy C-dur op. posth.

Bedřich Smetana Sonata e-moll na dwa fortepiany i 8 rąk

Wyk. Martha Argerich – fortepian, Cristina Marton – fortepian, Lucia Hall – skrzypce, Lida Chen – altówka, Jing Zhao – wiolonczela, Alejandro Petrasso – fortepian, Francesco Piemontesi – fortepian, Jura Margulis – fortepian, Lilya Zilberstein – fortepian, Dora Schwarzberg – skrzypce, Nora Romanoff – Schwarzberg – altówka, Anton Gerzenberg – fortepian, Daniel Gerzenberg – fortepian

(Lugano, 20.06.2012)

25 czerwca (poniedziałek), godz. 19.30

Zobacz więcej na temat: Ludwig van Beethoven van
Czytaj także

Maria João Pires: Chopin a saudade

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2014 22:00
Znakomita portugalska pianista wystąpi w Warszawie 28 sierpnia. W minionych latach Maria João Pires urzekała nas nie tylko swą grą lecz także refleksjami na temat specyfiki utworów Chopina
rozwiń zwiń
Czytaj także

Bartłomiej Nizioł: etiudy mnie nudziły

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 10:32
- Nigdy nie walczyłem o wysoki poziom techniczny, nie ćwiczyłem etiud. Szkoliłem się na kaprysach, które były też ciekawe muzycznie.Były to kaprysy Wieniawskiego i Paganiniego, a także sonaty Ysaÿe'a - mówi w Dwójce znakomity skrzypek.
rozwiń zwiń