Cel, który stawia sobie grupa 숨, jest ambitny: rozpocząć nową erę koreańskiej muzyki tradycyjnej, która, poprzez odnoszenie się w muzyce do uczuć i obserwacji nowoczesnego życia rzuciłaby światło na współczesność. W jednym z wywiadów Jiha Park przyznaje: Lubię tradycyjną muzykę koreańską ale kiedy ją gram, czuję się trochę dziwnie, bo nie żyję w tamtych czasach, dawno temu. Żyję teraz, w XXI wieku, więc chcę tworzyć moją własną muzykę.
W tym celu eksperymentują z melodią i rytmem, adaptują tradycyjne instrumenty do swoich potrzeb. Jiha Park gra na Piri - bambusowym oboju, na cymbałach Yanggeum oraz na imponującym Saenghwang, czyli ustnych organach piszczałkowych; z kolei Jungmin Seo posługuje się nietypową dwudziestopięciostrunową cytrą Gayageum.
W drugiej części koncertu usłyszymy króla abisyńskiego soulu - Mahmouda Ahmeda.
Artysta zaczął śpiewać już jako dziecko w tętniącej życiem targowej dzielnicy Addis Abeby, Mercato. Choć zmuszony był zmagać się z trudami codzienności i od najmłodszych lat pracował jako czyścibut, Mahmoud nie pozostawał obojętny na twórczość legendarnych, lokalnych artystów. Musiało jednak minąć sporo czasu nim mógł porzucić pracę czysto zarobkową i w pełni oddać się artystycznemu powołaniu. W końcu, w latach 60 dostał się do Zespołu Cesarskiej Gwardii Przybocznej i jako wokalista występował z tym składem przez kolejne 11 lat.
Na początku lat '70 artysta zaczął również współpracować z innymi zespołami a także nagrał swój pierwszy singiel w wytwórni Amha Records. Stopniowo zyskiwał sobie status jednej z najjaśniejszych gwiazd etiopskiego groove'u i abisyńskiego soulu, stając w jednym rzędzie z takimi artystami jak Alemayehu Eshete, Getachew Kassa, Hirut Bekele, Bezunesh Bekele, Girma Beyene, Ayalew Mesfin.
Program:
10. Festiwal Skrzyżowanie Kultur (Namiot festiwalowy przed PKiN)
SUM (Korea Południowa)
Mahmoud Ahmed (Etiopia)
Na transmisję koncertu zapraszają Kuba Borysiak i Włodzimierz Kleszcz.
26 września (piątek), godz. 19.00-22.00
Skrzyżowanie Kultur/mc