67. Warszawska Jesień: European Workshop for Contemporary Music

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2024 21:54
European Workshop for Contemporary Music to polsko-niemieckie warsztaty muzyki nowej. Wynikiem tego projektu był koncert, w ramach którego wysłuchaliśmy takich kompozytorów, jak m.in. Clara Iannotta czy Mikel Urquiza. Całość oiprowadził znakomity niemiecki dyrygent Rüdiger Bohn. 
Rdiger Bohn dyrygował podczas European Workshop for Contemporary Music
Rüdiger Bohn dyrygował podczas European Workshop for Contemporary MusicFoto: mat. pras./Susanne Diesner

Program:

  • Clara Iannotta paw-marks in wet cement (ii) na fortepian, dwie perkusje i amplifikowany zespół,
  • Mikel Urquiza Opus vermiculatum dla dziewięciu wykonawców,
  • Magdalena Gorwa Cztery korzenie wszechrzeczy na zespół (prawykonanie, zamówienie Warszawskiej Jesieni),
  • George Benjamin At First Light na orkiestrę kameralną.

Wykonawcy:

Piotr Sałajczyk – fortepian

Bartłomiej Sutt, Kateryna Liashchevska – perkusja

European Workshop for Contemporary Music – dyr. Rüdiger Bohn

Jacek Gładkowski – projekcja dźwięku

***

Siedemdziesiąt koncertów, performance'ów, spotkań i warsztatów – to wszystko w ramach 67. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień". Radiowa Dwójka, współorganizator wydarzenia, zaprasza na transmisje wybranych koncertów jednego z najważniejszych przeglądów muzyki współczesnej w Europie. Patronem medialnym wydarzenia jest Polskie Radio.

>>> Jerzy Kornowicz o Warszawskiej Jesieni 2024: pokazujemy, że pamięć jest nowoczesna <<< 

***

Na audycję "Filharmonia Dwójki" w poniedziałek (23.09) zaprasiła Joanna Grotkowska.

am/kmp/pg

Czytaj także

Lidia Zielińska: istotą jest pokazanie, jak gorsze dźwięki wypierają lepsze

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2021 21:00
- W moim utworze chodzi o pustynnienie duszy. Od tego wszystko się zaczyna, bo przez to, że robimy się wydrążeni przez wydarzenia dookoła nas, wszystko wkoło też się psuje - mówiła w Dwójce Lidia Zielińska, autorka utworu "Pustynnienie", który zabrzmiał podczas finału 64. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
rozwiń zwiń
Czytaj także

65. Warszawska Jesień. Rüdiger Bohn: poziom warsztatów jest wyższy niż 20 lat temu

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2022 14:39
- Uczestników warsztatów coraz częściej cechują dwie rzeczy. Po pierwsze tego chcą, a po drugie wiedzą o wiele więcej o muzyce współczesnej. Zaczynają interesować się nią już wcześniej, obcowanie z nią staje się coraz bardziej oczywiste. Zaczynamy więc na nieco innym poziomie niż przed dziewiętnastoma, dwudziestoma laty - mówił w radiowej Dwójce Rüdiger Bohn, niemiecki dyrygent i pedagog.
rozwiń zwiń