Kapryśne wyroki muzycznej mody

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2012 22:00
Amerykański pianista Tzimon Barto propaguje intensywnie zapomnianą muzykę niemieckiego antymodernisty.
Tzimon Barto
Tzimon BartoFoto: materiały promocyjne

Hans Pfitzner napisał swój Koncert fortepianowy w 1922 roku z myślą o Walterze Giesekingu jako soliście. Z czasem dzieło to popadło w zapomnienie, po części z powodu mody, po części z powodu kontrowersji dotyczących stosunku kompozytora do hitlerowskiego reżimu.

Kariera Tzimona Barto rozpoczęła sięw latach 80. ubiegłego wieku, gdy Herbert von Karajan zaprosił młodego pianistę na festiwal do Salzburga. Repertuar artysty sięga od Rameau do Joplina, a zainteresowania pozamuzyczne obejmują języki obce (w tym starożytną grekę, łacinę i hebrajski oraz mandaryński dialekt chińskiego) oraz pisanie powieści ("Dama greckiego pochodzenia", 2001).

 

Zaprasza Róża Światczyńska

Program

Ferruccio Busoni Nokturn symfoniczny op. 43,

Hans Pfitzner Koncert fortepianowy Es-dur op. 31

Johannes Brahms I Symfonia c-moll op. 38

Wyk. Tzimon Barto – fortepian, Staatskapelle Dresden, Christoph Thielemann – dyrygent

(Drezno, 3.09.2011)

13 kwietnia (piątek), godz. 19:30



Czytaj także

Prześlę Ci kilka taktów na skrzypce

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 12:00
Tymi słowy ponoć Brahms wciągnął Józefa Joachima do współpracy nad Koncertem skrzypcowym. Mimo współpracy znakomitego skrzypka, powstało dzieło nieziemsko trudne.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Paavo Järvi: Schumann to niezrozumiany geniusz

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2012 13:00
Wybitny estoński kompozytor przedstawił w Warszawie komplet symfonii Roberta Schumanna dyrygując Deutsche Kammerphilharmonie Bremen. W Dwójce opowiedział o swojej wizji muzyki niemieckiego mistrza.
rozwiń zwiń