Jazzmani wpadający do filharmonii

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 14:47
O jazzmanach, którzy nie tylko łączą się z orkiestrą, ale też chętnie (i umiejętnie!) skreślą dla niej niejedną frazę.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Joseph Sohm

Posłuchaj
119:22 2020_12_06_17_00_38_PR2_Party-tur.mp3 Jazzmani wpadający do filharmonii (Party-tur/Dwójka)

  • Igor Walaszek – Jak dobrze (Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, arr. & cond. Adam Sztaba)
  • Béla Bartók – Concerto for Orchestra: V. Finale (Chicago Symphony Orchestra, cond. Georg Solti)
  • Jacob Collier – Djesse vol. 1: Overture (Metropole Orchestra, cond. Jules Buckley)
  • Chick Corea – 5th Movement
  • Vince Mendoza – Impromptu (London Symphony Orchestra, cond. Vince Mendoza)
  • Terence Blanchard – Funeral Dirge (The Nortwest Sinfonia, cond. Terence Blanchard)
  • Krzesimir Dębski – Koncert skrzypcowy nr 2: III. Strepitoso (Polska Orkiestra Radiowa, cond. Krzesimir Dębski)
  • Adam Bałdych – Antiphona (Psalm I) (Dima Orsho, Adam Bałdych, Krzysztof Dys, Michał Barański, Dawid Fortuna, Orkiestra Muzyki Nowej, cond. Szymon Bywalec)
  • Mateusz Smoczyński – Violin Concerto "Adam's Apple", excerpts (Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, cond. Alexander Humala)
  • Krzysztof Herdzin – Nonassertive Toccata (Academy of St. Martin in the Fields, cond. Krzysztof Herdzin)
  • Marcin Masecki – Première Grande Polonaise (Orkiestra Palais Royale, cond. Marcin Masecki)
  • Leszek Możdżer – DeDeDe (Leszek Możdżer, Holland Baroque Society)

***

Tytuł audycji: Party-tur 

Prowadził: Adam Sztaba

Data emisji: 6.12.2020

Godzina emisji: 17.00

Zobacz więcej na temat: Adam Sztaba Dwójka
Czytaj także

Folklor podhalański w kreatywnym przetworzeniu: część 2

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2020 10:32
W audycji "Party-tur" Adam Sztaba zaprosił słuchaczy na muzyczną wędrówkę do podnóża Tatr.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Natalia Kukulska o singlu "Zezowate szczęście" z albumu "Czułe struny"

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 18:34
Aranżację do utworu napisał Adam Sztaba. Natalia Kukulska przyznaje, że muzyk jest na takim etapie, że robi poważne ruchy muzyczne. Dlatego w utworze można usłyszeć, zarówno patetyczny polski mazur, musicalowe rytmy jak i jazzowe brzmienia, zmienia się rytm i zmienia się harmonia.
rozwiń zwiń