Muzyczne odpowiedzi Rafała Mazura

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 09:30
W ostatnim wydaniu Rozmów Improwizowanych w tym sezonie zaprosiliśmy na wywiad z Rafałem Mazurem - gitarzystą basowym i doktorem filozofii.
Rafał Mazur
Rafał MazurFoto: Rafał Drewniany

Posłuchaj
115:29 2021_06_16_ 23_00_49_PR2_Nocna_strefa.mp3 Rafał Mazur o swojej muzyce (Nocna strefa/Dwójka)

Dlaczego Wielki Ton nie brzmi, czyli: czy trzeba grać, żeby być muzykiem? Co filozofia chińska może mieć wspólnego z praktyką swobodnej improwizacji? Które miejsce w Nowej Hucie brzmi jak heavy metal i jakie odgłosy mogą wydawać karpie w Zalewie Nowohuckim? Jak przygotowuje się improwizowaną muzykę do spektaklu teatralnego "Biesy"? Na te pytania odpowiedział nasz gość.

Po wywiadzie, jak zwykle w czerwcu, podsumowanie – najciekawsze fragmenty wszystkich 18 wywiadów 13. sezonu Rozmów Improwizowanych. Zabrzmieli m.in.: Joe Morris, Michel Portal, Keir Neuringer, Krzysztof Pabian, Lotte Anker, Simon Nabatov, Andrea Parkins, Yumi Ito, John Hebert, Marcin Hałat, Ramon Lopez, Ill Considered, Jessica Pavone, El Pricto i Gianluigi Trovesi.

Znaleźliśmy też chwilę, żeby przypomnieć o wracających po epidemicznej wyrwie festiwalach: Międzynarodowym Festiwalu "Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie", Warsaw Summer Jazz Days i Summer Jazz Festival Kraków.

***

Tytuł audycji: Nocna strefa

Prowadził: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

Data emisji: 16.06.2021

Godzina emisji: 23.00

Czytaj także

Jessica Pavone: lubię dotyk instrumentu

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2021 00:55
- Mam 44 lata, ale jeśli zadbam o siebie, dożyję setki, a co najmniej do osiemdziesiątki będę mogła pisać muzykę. Ta myśl o byciu twórczą jak najdłużej jest dla mnie ważna. Nie wiem dlaczego, ale zawsze mi towarzyszyła - mówiła Jessica Pavone w "Nocnej strefie". 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dźwiękowy zapis wystawy "Follow the Dragon"

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 12:22
W audycji odwiedziliśmy Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, gdzie do 11 lipca można doświadczać przestrzeni, dźwięków, zapachów, kolorów, kształtów, ruchomych rzeźb-instrumentów w ramach wystawy performatywnej Ewy Marii Śmigielskiej z bardzo subtelną muzyką Wojtka Blecharza.
rozwiń zwiń