Jak puzony są wykorzystywane w orkiestrze? Jak brzmią w określonych miejscach słynnych partytur? Co o nich napisał w swoim Traktacie o instrumentacji Hector Berlioz?
W "Karnawale instrumentów" słuchaliśmy muzyki, a także przyglądaliśmy się partyturom i traktatom - co mówią na temat puzonów i na temat pisania na nie.
59:38 2020_10_30_21_59_45_PR2_Karnawał_instrumentów.mp3 Łukasz Borowicz o puzonach w orkiestrze (Karnawał instrumentów/Dwójka)
Była to powtórka audycji z 30 października 2020 roku.
ZOBACZ ZAPOWIEDŹ:
Dlaczego utwory jednych kompozytorów brzmią lepiej od utworów innych twórców? Na czym polega instrumentacja?
W audycji "Karnawał instrumentów" przyglądamy się tajnikom sztuki pisania na instrumenty, a punktem wyjścia są opowieści o wszystkich instrumentach orkiestry symfonicznej - opowieści słowne i czysto muzyczne.
Do świata Christopha Willibalda Glucka, Hectora Berlioza, Johanna Straussa i wielu innych mistrzów instrumentacji w każdy piątek w Programie 2 Polskiego Radia zaprasza Łukasz Borowicz - utytułowany dyrygent, szef Orkiestry Filharmonii Poznańskiej i dyrektor muzyczny Filharmonii Poznańskiej oraz I dyrygent gościnny Filharmonii Krakowskiej, a także laureat Nagrody Mediów Publicznych 2022 w kategorii Muzyka.
***
Tytuł audycji: Karnawał instrumentów
Prowadził: Łukasz Borowicz
Data emisji: 30.10.2020 i 10.11.2023 (powtórka)
Godzina emisji: 22.00