X. edycja warsztatów pisania o modzie została rozszerzona o tematykę Creative Writing, copywriting oraz storytelling. Dziennikarstwo w obszarach mody i dziedzin kreatywnych bazuje na umiejętności obserwacji i analizy trendów, krytycznym myśleniu, wykorzystaniu znajomości historii mody, sztuki, biegłości w pisaniu i kreatywnym podejściu do tematów związanych z trendami.
Warsztaty skierowane są do wszystkich interesujących się zarówno modą, branżą kreatywną jak i pisarstwem. Podczas warsztatów uczestnicy będą poznawać zasady dziennikarstwa oraz jego funkcjonowanie w branży kreatywnej. Dziennikarz mody bacznie obserwuje zmieniające się trendy, potrafi wyłapać perełkę spośród projektantów i odróżnić dobre projekty od złych. Spektrum pisarstwa modowego jest bardzo szerokie, od książek o tematyce modowej, biografie projektantów, po krótkie, często prowokacyjne relacje modowe.
Podczas dwudniowych warsztatów 14-15 kwietnia uczestnicy będą opracowywać teksty na potrzeby prasy drukowanej w konfrontacji z internetem, pracować będą również nad zagadnieniami związanymi z opisem kolekcji, przygotowaniem reportażu modowego, notki prasowej, zapowiedzią, relacją i recenzją, budową działu mody w magazynach oraz kreatywnym podejściem do tekstu. Storytelling, praca nad oryginalnością tekstu, rynek wydawniczy pism modowych i lifestylowych, cyrkulacja trendów, pisanie kreatywne na potrzeby agencji reklamowych to tylko część tematów jakie są w programie podczas kwietniowej edycji warsztatów zorganizowanych przez Fashion Project w Warszawie. Autorzy najbardziej kreatywnych prac zostaną wyróżnieni i nagrodzoni stażem w redakcji jednego z patronujacych magazynów mody .
Warsztaty podzielone na wykłady i ćwiczenia praktyczne poprowadzą zawodowi dziennikarze, redaktorzy mody i pisarze. Wejciówka na warsztaty do wygrania na antenie Czwórki.
mat. pras.