2025 przynosi dwie odsłony WROFFu. Pierwsza z nich odbędzie się już 22 lutego, druga na przełomie maja i czerwca.
22:58 PR4_09.01.2024_13.16_ASM 13.16.50 13.39.49.mp3 Na pierwszy w Polsce showcase dla pokolenia z - WROFF Z - zaprasza Paweł Drygas (Audycja słowno-muzyczna/Czwórka)
WROFF dla zetek
- WROFF Z to nasz nowy pomysł, trochę pilotażowy, zobaczymy jak to wyjdzie - mówi Paweł Drygas, organizator wydarzenia. - Bardzo często ta najmłodsza część generacji Z - licealiści, studenci - nieco gubi się w tej branży muzycznej: nie wiedzą gdzie uderzać, czego się spodziewać, jak promować swoją muzykę. Zwykle wykorzystują social media, ale to przecież nie jest tylko to - można promować się też np. w audycjach radiowych.
Gość Czwórki przyznaje, że jako WROFF, chcieli zorganizować warsztaty dla przedstawicieli zetek i konferencję, która będzie otwarta także dla przedstawicieli innych pokoleń, ludzi z branży.
- W naszym showcase'ie stawiamy na lokalność - ściągamy ludzi z całej Polski, a nawet z zagranicy, ale chcemy pokazywać zespoły dolnośląskie, wrocławskie - mówi Paweł Drygas. - Zależy nam, żeby ludzie spoza Wrocławia dowiedzieli się, jakie jest u nas bogactwo zespołów. Warto działać lokalnie i prezentować jak najszerzej własne perełki - podkreśla.
Gość Adama Smolarka informuje, że nabór na WROFF Z i WROFF wciąż trwa, ale zaznacza, że trzeba dokładnie czytać warunki uczestnictwa.
Jak zagrać na WROFF?
- Jeśli chodzi o WROFF Z to tu najważniejsze są trzy aspekty - trzeba mieć od 16 do 21 lat, pochodzić z Dolnego Śląska i posiadać własny, autorski materiał. Od początku WROFFa nie akceptowaliśmy coverów - podkreśla. - Promujemy autorską muzykę.
Czytaj także:
Weź to wyłącz. Pojedynek na muzyczne gusta i guściki
Organizatorzy WROFF chcą dać szansę młodym muzykom, ale dotarcie do nich wcale nie jest łatwe. Osoby zaangażowane w promocję wydarzenia kombinują różnymi drogami m.in. wysyłają maile i newslettery do szkół.
Jak działać w branży muzycznej?
- Są już pierwsze zgłoszenia. Jesteśmy bardzo ciekawi jak to wyjdzie. Zaplanowaliśmy 5 koncertów i cześć konferencyjną. Będzie też networking - mamy nadzieję na obecność jak największej ilości osób z branży - zaprasza gość Czwórki. - Na WROFF Z będą też warsztaty - taka totalna pigułka z podstawy w branży: jak się skupić na produkcji, kogo poznać, gdzie grać pierwsze koncerty, jak promować swoją muzykę. Chcemy pokazać młodym twórcom jak bardzo wartościowa jest współpraca, że czasem spotkanie oko w oko może dać więcej niż wysłanie kilkuset maili.
Na WROFF organizatorzy planują nieco bardziej zaawansowane tematy paneli. Tradycyjnie sięgną po temat związany ze zdrowiem psychicznym w branży muzycznej, ale w tym roku sięgną też po temat "biznesowy" - jak ważne jest planowanie budżetu muzyka.
Na WROFF Z można zgłaszać się na stronie wydarzenia do końca miesiąca.
***
Tytuł audycji: Audycja słowno-muzyczna
Prowadzi: Adam Smolarek
Gość: Paweł Drygas (organizator WROFF)
Data emisji: 9.01.2024
Godzina emisji: 13.16
pj