Michał Gerlach: ruch od zawsze mnie luzował i dodawał oddech

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2024 13:22
Michał Gerlach opowiedział w audycji "Backstage Dominiki Płonki" o kulisach pracy reżysera ruchu. Zdradził również jak się zainteresował tym zajęciem i jak wyglądały jego początki w tym zawodzie. 
Michał Gerlach opowiedział o pracy reżysera ruchu
Michał Gerlach opowiedział o pracy reżysera ruchu Foto: Patrycja Bronka / Czwórka

Reżyser ruchu ( z angielskiego movement director) to osoba, która pomaga reżyserom, aktorom, modelom, czy innym artystom performatywnym w wyrazie postaci poprzez ruch. Tym właśnie zajmuje się gość audycji "Backstage Dominiki Płonki" Michał Gerlach, który współpracował z wieloma markami, magazynami, a także pracował przy telekdyskach.

Posłuchaj
34:34 CZWORKA Backstage Dominiki Płonki - Michał Gerlach (mp3) 2024_10_03-22-07-14.mp3 Michał Gerlach opowiedział o pracy reżysera ruchu (Backstage Dominiki Płonki/ Czwórka)

 

- Ostatnie dwa dni spędziłem w studio, na planie filmowym i słońca nie widziałem, bo wstawałem wcześnie, wychodziłem późno, bo pracowałem nad ruchem z modelami, fotografie wyglądały ciekawiej, naturalniej i przyciągały uwagę odbiorcy - opowiada Michał Gerlach. 



Początki zajawki

Na antenie Czwórki Michał opowiedział od tego skąd się wzięło jego zainteresowanie ruchem i jak dowiedział się o reżyserii ruchem. - Od zawsze byłem niespokojną ruchowo osobą i poszukiwałem różnych ciekawych ruchów, doznań w sporcie, w tańcu i to zawsze wypełniało mój wolny, luzowało mnie i dodawał oddech - opowiada gość Czwórki. - O tym czym jest movement director dowiedziałem się od znajomego fotografa, który obserwował mnie i zwrócił uwagę na moje ruchy. 

Zobacz także:

Początki pracy

Pierwsze kroki w reżyserii ruchu nie były łatwe i oczywiste. - Kiedy chcesz zostać fotografem, stylistą bądź innym artystą, którego zawodu nie trzeba ludziom przedstawiać, masz narzędzia, z których możesz skorzystać, a z tak zwaną reżyserią ruchu nie było tak łatwo, bo wiedza na ten temat nie była łatwo dostępna, gdyż dopiero zaczynało się to robić popularne - zdradza reżyser ruchu. - Musiałem się wszystkiego uczyć na różnych sesjach, przez wiele lat procowałem za darmo, szukałem różnych narzędzi do pracy i niemal codziennie byłem w studio pracując przy kolejnych sesjach. 


To nie choreografia

Wiele osób nie rozumie dokładnie czym jest reżyseria ruchu w praktyce, czemu służy i dlaczego jest istotna przy filmach i sesjach zdjęciowych. - Movement director, to nie jest to samo co choreograf, bo choreografowie muszą znać metodologię tancerza, a reżyser ruchu musi wiedzieć, jak wykorzystać elementy z różnych dziedzin i wtedy ten przekaz dla odbiorcy jest bardziej zrozumiały, czyli np. jak jestem na planie z piłkarzem, to poznaję metodologię pracy piłkarza, muszę się w niego wcielić - tłumaczy Michał Gerlach. - Często na planach w Polsce zdjęciowych ludzie nie rozumieją mojej roli, chyba, że widzą moje portfolio i to, że z kimś pracowałem, coś zrobiłem za granicą i dopiero wtedy mi ufają. 



- Chciałbym, żeby reżyseria ruchu była częściej stosowana w polskich filmach i przy polskich reklamach, bo to zdecydowanie wyciąga jakość takich produkcji i stają się one bardziej naturalne dla odbiorców - mówi rozmówca Dominiki Płonki w jej audycji. 


***

Tytuł audycji: Backstage Dominiki Płonki

Prowadzący: Dominika Płonka

Gość: Michał Gerlach

Data emisji: 03.10.2024

Godzina: 22.04

gV

Czytaj także

Zuzanna Malisz - od folku do muzyki alternatywnej i indie popu

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2024 20:01
- Dla mnie w ogóle te utwory nie mają nic wspólnego z folkiem. Jednak wiele osób mówi mi, że słyszy w nich ten wpływ. Więc jeśli tak jest, to znaczy, że przychodzi mi to naturalnie – mówi Zuzanna Malisz o swoich solowych singlach "Bumerang" i "Deszczowy lipiec", które są zapowiedzią jej debiutanckiej EP-ki. 
rozwiń zwiń