Celem jest stworzenie ciekawej możliwości spędzenia wolnego czasu dla całej rodziny. By wziąć udział, wystarczy pobrać tzw. kartę pracy z zdaniami konkursowymi.
- Można ją wydrukować lub wziąć bezpośrednio w każdej z instytucji uczestniczących w projekcie. Mając kartę trzeba uzbroić się w długopis i zabrać się za rozwiązywanie zadań. Trzeba oczywiście też mieć poświadczoną pieczątką obecność w muzeum, w każdym z nich będą też pracownicy gotowi w razie potrzeby udzielić pomocy. Udostępniamy również mapkę, na której są zaznaczone uczestniczące w konkursie placówki - wyjaśnia kierownik Sekcji Dydaktycznej Muzeum Powstania Warszawskiego Karol Mazur.
Zadania w konkursie są podzielone na dwie kategorie wiekowe - dla dzieci powyżej pięciu lat i powyżej 10 lat. Dla młodszych dzieci przygotowano głównie zagadki wymagające spostrzegawczości, umiejętności odnalezienia czegoś w muzeum. Starsze dzieci będą musiały się wykazać wiedzą merytoryczną. - Np. w naszym muzeum będzie trzeba odnaleźć konkretną kartkę kalendarzową i znaleźć jakąś informację. Skupiliśmy się głównie na powstańcach-sportowcach. Pytamy m.in. o dowódcę AK Tadeusza Komorowskiego Bora, który był znanym kawalerzystą i brał udział w olimpiadzie w 1936 roku w Berlinie, był nawet kierownikiem ekipy olimpijskiej - powiedział Mazur.
Do tej pory udział w grze zgłosiło ok. 200 rodzin. Organizatorzy proszą, by gracze rejestrowali się na stronie konkursu. Nie jest to warunek konieczny, ale pomoże zaprosić uczestników na finał, który odbędzie się na przełomie września i października. Wśród nagród hit w grach planszowych gra IPN "Kolejka" - podkreślił przedstawiciel muzeum.
Zobacz serwis specjalny Polskiego Radia POWSTANIE WARSZAWSKIE
Gra realizowana jest we współpracy z Domem Spotkań z Historią, Fundacją Kronenberga Citi Handlowy, Muzeum Niepodległości, Muzeum Sportu i Turystyki, Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum Woli, Narodową Galerią Sztuki Zachęta oraz Muzeum Historii Polski.
tj