Panasonic rusza ze sprzedażą już dzisiaj. Także Samsung ogłosił początek sprzedaży zestawów 3D w tym tygodniu: za 46-calowy telewizor z dwiema parami okularów i odtwarzaczem Blu-ray klient zapłaci kilka tysięcy dolarów.
Nie ma oferty dla telewidzów 3D
Amerykanie z entuzjazmem tłoczyli się w kinach by oglądać wielkie produkcje trójwymiarowe – takie jak „Awatar”. W ostatni weekend trójwymiarowa „Alicja w Krainie Czarów” pobiła nawet „Awatara”, ustanawiając rekord zysków 116,2 mln dolarów. Trudno jednak przypuszczać, by telewizory 3D były już teraz popularne, bo niewiele na razie powstało filmów w trójwymiarze. Eksperci oceniają, że większe jest zainteresowanie odbiornikami z dostępem do Internetu.
W związku z tym, że na razie nie ma czego oglądać w 3D, Samsung dołącza do zestawu film „Monsters and Dragons”, w późniejszym czasie ma dodawać Shreka przekonwertowanego na 3D.
Z biegiem czasu telewizji sportowe i niektóre kanały rozrywkowe zaczną nadawać program w 3D. ESPN zamierza uruchomić kanał, który będzie wykorzystywał tę technologię. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2010 w RPA mają być pierwszym turniejem transmitowanym w formacie 3D.
Nadzieje producentów
Producenci mają nadzieję, że część klientów skusi się na najnowszą technologię, tym bardziej że na odbiornikach 3D można będzie oglądać także obraz 2D.
Firma badawcza iSuppli ocenia, że na świecie sprzeda się w tym roku 4,2 mln sztuk trójwymiarowej TV. W 2011 nabywców ma znaleźć 12,9 mln odbiorników, a w 2012 roku 27 milionów.
Sony zamierza wystartować ze sprzedażą swoich odbiorniów 3D w czerwcu. Cen dla amerykańskiego rynku jeszcze nie ujawniono.
ag, yahoo