Eastwood jako Batman? O starzeniu się superbohaterów

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2017 14:20
- Starzenie się czy jakakolwiek niedoskonałość w ogóle nie pasuje do definicji superbohatera. Co więcej, to nie pasuje do formuły superbohaterskich opowieści. Tymczasem twórcy coraz chętniej łamią ten schemat - mówi krytyk Jakub Popielecki.     
Audio
  • Jak w kinie starzeją się superbohaterowie? (Hrapkowidz/Czwórka)
Tak wygląda Batman na jednej z ulic w Montrealu
Tak wygląda Batman na jednej z ulic w MontrealuFoto: meunierd/Shutterstock.com

Jakub Popielecki W serialu "Batman Beyond" starszy, kulejący i niedomagający Bruce Wayne staje się mentorem i nauczycielem głównego bohatera. Oddaje mu kostium i wprowadza w swój świat 

Jednym z pierwszych, który postanowił "postarzyć" swojego bohatera był Frank Miller. - Tworząc "Powrót Mrocznego Rycerza" Miller przyznał się, że w roli Barmana widział Clinta Eastwooda. W komiksie dużo jest odniesień do trzeszczących kości, do łupania w krzyżu i generalnie do poczucia zmęczenia - opowiada gość Czwórki.

Także w swoim najnowszym filmie "Logan: Wolverine" James Mangold prezentuje portret wiekowego superbohatera u kresu drogi. W filmie ze swoją postacią żegna się aktor Hugh Jackman.

Jak starzeją się bohaterowie z uniwersum DC i Marvela? Czy tytuł superbohatera może być dziedziczny i dlaczego "Inemamocni" z wytwórni Pixara to ważny głos w tej dyskusj? Zapraszamy do wysłuchania audycji.

Czytaj także
pies 1200.jpg
Zwierzęta w kinie? "Pornografia przemocy"

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Jakub Popielecki (krytyk filmowy)

Data emisji: 5.03.2017

Godzina emisji: 14.15

kul/kd

Czytaj także

Kinematografia Chin. "Egzotyka i wielkie pieniądze"

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2017 16:20
Hollywoodzkie blockbustery dostosowywane są do wymogów chińskiego rynku, a gwiazdy Hollywood grają w superprodukcjach z Chin. Czy zmienia się układ sił w globalnym przemyśle filmowym?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Premiery filmowe: "Moonlight", "Milczenie", "Lekarstwo na życie"

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2017 16:10
Niemiecko-amerykański horror, wielokrotnie nagradzana opowieść o dorastaniu ubogiego, czarnego chłopca i najbardziej osobisty film reżysera Martina Scorsese - Łukasz Muszyński ocenia filmowe premiery.
rozwiń zwiń