Emil Truszkowski i Aiko, czyli polsko-japońskie małżeństwo, prowadzą jeden z najpopularniejszych vlogów o Japonii - proponują podróże w miejsca, których nie opisują przewodniki, pokazują różnice kulturowe i przedstawiają polsko-japońskie ciekawostki. - Polakom japoński świetnie wchodzi do głowy. Możemy wymawiać ich głoski i samogłoski. Nauka mówienia idzie nam bardzo dobrze. Jesteśmy w czołówce, jeśli chodzi o świat - przekonywali podróżnicy w rozmowie z Czwórką.
Przed kilkoma laty Emil i Aiko przenieśli się z Tokio do nadmorskiego kurortu i tam razem oprowadzają wycieczki z Polski. - Do Japonii nie da się przyjechać tylko raz. Znam wiele osób, które regularnie tutaj wracają - wyjaśnia rozmówca Ani Depczyńskiej. - Polakom odpowiada ten kraj. Dobrze się w nim żyje. Dobra kuchnia, piękne krajobrazy, porządek, organizacja i bezpieczeństwo - wyliczali.
Program rozpoczniemy jednak od retransmisji rozmowy z Mateuszem Leszczyńskim. To youtuber i bloger, znany jako Lumpfinds, którego pasją jest wynajdywanie modowych i ubraniowych perełek w lumpeksach i pokazywanie ich na swoich kanałach w sieci. Mateusz Leszczyński zaczynał od wyszukiwania ubrań w second-handach. Po jakimś czasie przekształciło się to w pomysł na biznes. Na Instagramie śledzi go ponad 85 tysięcy osób, a jego filmiki na TikToku biją rekordy popularności. W sieci przedstawia się się krótko i konkretnie: "Jestem Mati i chodzę po lumpach".
W niedzielny poranek Mateusz Leszczyński opowie w Czwórce m.in. o tym, jak zaczęła się jego przygoda z lumpeksami. Dowiemy się także, co uważa za swoje najciekawsze odkrycie. Gość w naszym studiu być może zdradzi nam także swoją tajemnicę - taktykę poszukiwania prawdziwych skarbów w sklepach "z drugiej ręki".
***
Na "Tędy po trendy" - w niedzielę (15.01) o godz. 9.00 - zaprasza Mateusz Kulik.
kul