Zakupy w sieci - bezpieczne i 24 godziny na dobę?
Jak przekonywał w Czwórce prawnik Karol Brunejko nie każdą zakupioną rzecz można oddać lub wymienić. A klienci nie zawsze znają swoje prawa i często upominają się o przywileje, które im nie przysługują. - Normą w dużych sklepach jest możliwość oddawania zakupionych przedmiotów, bo przestały nam się podobać, ale to są wewnętrzne regulacje danej korporacji, a nie przepisy prawa - przekonywał Brunejko.
Jak przekonywał, wbrew powszechnej opinii paragon wcale nie są nam niezbędny, by dokonać zwrotu towaru. - Możemy też przedstawić świadka zakupu, albo wyciąg z karty kredytowej - mówił ekspert. A czy możemy zwrócić towar, który nabyliśmy w promocji? I ile czasu mamy na podjęcie decyzji o zwrocie, bądź wymianie danego sprzętu?
Karol Brunejko Argument, że towar "nie podoba mi się" działa tylko wówczas, gdy zakupów dokonaliśmy przez internet, czyli nie widząc go w rzeczywistości. Jednak wewnętrzne przepisy danego sklepu mogą stanowić inaczej
W programie rozwiewaliśmy wątpliwości dotyczące także m.in. pracy w dni świąteczne: czy pracując wówczas przysługuje nam dodatkowy dzień wolny? Jaka stawka wtedy powinna obowiązywać? A co, jeśli ktoś na ulicy nieumyślnie uszkodzi nasze ubranie, zbije okulary czy wyrządzi jakąś inną stratę - możemy żądać rekompensaty? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy z ekspertem.
***
Tytuł audycji: "Dajesz Radę"
Prowadzi: Justyna Majchrzak
Gość: Karol Brunejko (Akademicka Poradnia Prawna Fundacji Universitatis Varsoviensis)
Data emisji: 29.11.2016
Godzina emisji: 14.05
kd/jsz